24

TRaININgeN 04 19 Nieuw in 2020: training Adviserend verkopen WADDINXVEEN - Is het uw taak om schilder- of onderhoudswerk te verkopen? Dan weet u als geen ander dat geen opdrachtgever hetzelfde is. Hoe u ieder type opdrachtgever professioneel kunt adviseren, leert u in de nieuwe training ‘Adviserend verkopen’ van OnderhoudNL. H et verkopen van schilder­ of onderhoudswerk is het verkopen van vertrouwen. U verkoopt immers iets dat er nog niet is. Veel hangt af van hoe u zich als bedrijf en adviseur presenteert in het offertetraject. Hoe u dat doet, leert u in deze training. aankoopmotieven Marc Wichman, die de training verzorgt, vertelt er meer over: “Ieder type opdrachtgever kijkt op zijn eigen manier naar binnen­ en buitenonderhoud en heeft weer andere behoeften en aankoopmotieven. De technische oplossingen zullen vaak overeenkomen, maar de organisatie van het werk en hoe je omgaat met bezoekers en gebruikers van een pand, dat kan verschillen. Als je je echt wilt onderscheiden, dan kun je niet volstaan met standaardoplossingen. Het is altijd maatwerk. Daarom is het belangrijk je te verdiepen in de organisatie van de opdrachtgever en in de persoon die je tegenover je hebt. En dat je kunt laten zien hoe jouw dienst aansluit bij zijn behoeften.” specials In de training gaan de deelnemers voor elk type opdrachtgever de voordelen van onderhoud uitwerken en vertalen naar een passend verkoopconcept. Aanvullende tips hiervoor zijn te vinden in de verschillende specials die OnderhoudNL het afgelopen jaar voor haar leden heeft ontwikkeld, zoals de specials over werken voor scholen, VvE’s en zorginstellingen. verkoopgesprek De training is bedoeld voor ondernemers, bedrijfsleiders en commercieel medewerkers, kortom voor iedereen die verkoopgesprekken voert met potentiële opdrachtgevers. Na deze dag hebben zij inzicht in de verschillende typen opdrachtgevers en weten zij passende inhoudelijke argumenten te gebruiken die de verkoop van schilder­ en onderhoudswerk bevorderen. “Iedere deelnemer gaat aan de slag met een effectieve persoonlijke aanpak voor adviserend verkopen”, belooft Wichman. 24 ONDeRHOUDNL

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication