2

Voorwoord 02 20 Kansen creëren H naar iets wat al vroeg ‘het nieuwe normaal’ werd genoemd. Inderdaad gaan er zaken veranderen, maar onze leden doen de laatste jaren niet anders. We beginnen daar behoorlijk bedreven in te worden. Dus los van alle ernstige consequenties die deze hele situatie heeft gebracht, zien onze leden ook duidelijk hun mogelijkheden. De veerkracht is flink en de meeste bedrijven zijn de eerste fase zeer behoorlijk doorgekomen. Zij maken zich op voor het creëren en benutten van kansen. Nieuwbouw zou een knauw kunnen krijgen, dus dan zou onderhoud daarvan kunnen profiteren. Voor verduurzaming hoeft het budget niet per se krapper te worden, maar door het -zoals we altijd al betoogden- te combineren met onze planmatige onderhoudswerkzaamheden aan panden of complexen, kunnen we het mogelijk beperktere budget van onze opdrachtgevers wel veel beter aanwenden. Het perspectief voor onze onderhoudssector is daarom rooskleurig, als je maar naar de juiste aspecten kijkt. De meeste OnderhoudNL-leden blijken operationeel en financieel sterk. OnderhoudNL bestaat al een tijdje en we zijn van plan om onze hogere ambitieversnelling volledig in te zetten op onze vier kernthema’s ten bate van onze leden, hun medewerkers én onze opdrachtgevers. Klimaat, Ontwikkelen, Ketensamenwerking en Arbeidsverhoudingen dekken nog steeds de lading van onze koers. Kansen komen niet per se voorbij, maar die creëer je. Henk den Boer, voorzitter OnderhoudNL oe maak je een uitgave van OnderhoudNL Magazine zonder iets over Covid-19 te vermelden? We hebben al zo’n 17 miljoen corona-experts in Nederland en gaan 2 onderhoudnl

3 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication