34

seCTOR gLas 04 20 Marc Donkers “O Breed publiek Samen met de sector Glas van OnderhoudNL werd de campagne ontwikkeld. “We willen laten zien wat de voordelen zijn van glas en wat er allemaal mogelijk is”, vertelt voorzitter Francesco van Ooyen. “In de breedste zin van het woord. Dus niet alleen grote, bijzondere projecten, maar ook schadeherstelwerk. We mikken op een breed publiek: naast architecten en aannemers, 34 ONDeRHOUDNL nze branche levert hoogwaardige kwaliteit in de meest uiteenlopende projecten”, vertelt Marc Donkers. Hij is voorzitter van de PR-commissie van de Vakgroep Glas van Bouwend Nederland. “We produceren en plaatsen producten die aan de hoogste eisen voldoen. Niet alleen op grote, beeldbepalende projecten, maar ook op kleinere projecten. Dat mag meer aandacht krijgen. Doel is een positief beeld van de branche te geven, te informeren én de vraag naar vlakglas te stimuleren.” ook particulieren én potentiële werknemers. Ons gezamenlijke doel is om zoveel mogelijk jongeren te interesseren voor ons geweldige vakgebied.” Oproep aan leden Binnen de campagne worden vijf eigenschappen van glas op verschillende manier gepromoot: comfort, innovatie, duurzaamheid, veiligheid en esthetica/ ontwerp. Hiervoor zijn video’s, animaties, infographics, artikelen en blogs ontwikkeld. Deze worden verspreid via de websites en sociale media van de beide verenigingen. “Het is een campagne van én voor de branche”,

35 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication