16

JAN BEIJERS procesmanager innovatie Fontys Hogeschool Kind en Educatie HET VERSCHIL TUSSEN DOORKABBELEN EN DOORPAKKEN VANUIT ZIJN FUNCTIE ALS PROCESMANAGER INNOVATIE BIJ FONTYS EN ZIJN ROL ALS STUURGROEPLID HEEFT JAN BEIJERS MEDE INVULLING EN STURING GEGEVEN AAN HET PROJECT ‘VERSTERKING SAMENWERKING’. MET HET PROJECT KWAM OOK DE KANS OM HET WERKVELD MEDE-EIGENAAR TE MAKEN VAN WAT ER IN DE PROFILERING, ONDERDEEL VAN DE LANDELIJKE KENNISBASES DIE NET WAREN INGEVOERD OP DE PABO’S, GEBEURT. Hoe zijn jullie daarmee aan de slag gegaan? ‘Het idee was om het werkveld te laten aansluiten bij de ontwerpgroepen voor het curriculum en ook in de uitvoering samen te gaan werken. Binnen de academische opleidingsschool hadden 16 we een soortgelijke wens voor onze opleidingsminoren. Het is heel anders uitgepakt. Misschien waren we te naïef, maar het bleek toch lastig om in het veld mensen te vinden die de expertise hebben én breed zicht op wat de opleiding

17 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication