5 LIFE HACKS AS A SALES PERSON BE OBSESSED OR BE AVERAGE Er is werkelijk niets zo triest als een uitgebluste verkoopziel. Da’s iemand met een baan en een hypo voor z’n vinexdoorzonwoning en stilletjes hoopt dat alles blijft zoals het is. Is daar iets mis mee, dan? Voor heel veel verkopers niet, als ik om me heen kijk. Tja, waarom denk je dat zo veel sales consistent onder target presteert? Verkopers die er alles, werkelijk alles aan doen om hun persoonlijke doelen te bereiken, verbreken daarentegen records. They go the extra mile. En wie ageren er altijd tegen mensen met een obsessie? Juist, zij die er geen hebben. En da’s soms even wennen, want die zijn in de meerderheid. Stelt je mooi in staat jezelf te onderscheiden. Moet je alleen wel willen. WHAT GOT YOU HERE WON’T GET YOU THERE Er is zo’n uitspraak dat je krijgt wat je altijd kreeg als je doet wat je altijd deed. Klopt natuurlijk geen hout van. Daar zijn er al veel mee de bietenbrug opgegaan. Sneller leren dan anderen – en er iets mee doen – is je unfair advantage. Want als je niet goed leert leren, gaan er steeds meer klanten “nee” zeggen tegen je onweerstaanbare, unieke propositie. Volgens onderzoek moet je tegenwoordig 8 keer bellen om iemand aan de lijn te krijgen en 10 jaar geleden maar 3 keer. Weet je hoe dat komt? Because you don’t adapt your fucking message, mate. Het ligt allemaal en alleen aan jou. Learn, Unlearn. Relearn. De tijden veranderen. Nu jij nog. Valt ’t kwartje? Mooi.

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication