11

Inf Magazine 9 back, zoals mogelijke verbeterpunten voor het cv. We helpen deze sollicitanten ermee en het maakt de ervaring met ons ziekenhuis hopelijk alsnog positief. Welke uitdagingen kwamen op je pad toen er patiënten binnenkwamen met het coronavirus We zijn direct begonnen met het oproepen van extra mensen via onze sociale media en website, de wervingssite Indeed en verschillende instanties. Ook hebben we oud-medewerkers benaderd. We hadden vooral behoefte aan gespecialiseerd verpleegkundigen voor de spoedeisende hulp, de Intensive Care, high care, medium care en hartbewaking en aan algemeen verpleegkundigen. Als gevolg van deze acties kregen we honderden aanmeldingen, wat natuurlijk hartverwarmend was! Een groot deel van deze mensen bood zich vrijwillig aan. Er was zelfs een vrouw bij van 78. Dat was geweldig, maar we hebben haar uit veiligheidsoverwegingen voor haar gezondheid helaas niet kunnen inzetten. Een week daarna belde onze directievoorzitter Erik Booden mij op zondagochtend heel vroeg uit bed. Hij wilde dat ik mensen uit deze pool met onmiddellijke ingang zou uitnodigen om te komen werken. Diezelfde zondag ben ik gaan bellen en Merel Luiten: “Tijdens de coronacrisis voerde ik de kortste sollicitatiegesprekken ooit.” heb ik de kortste sollicitatiegesprekken ooit gevoerd: ‘Sorry dat ik je op zondag bel. Kan ik je gegevens en diploma’s hebben? Dit salaris kan ik je bieden, kun je komen helpen?’ Gelukkig reageerden heel veel mensen positief. Ik kon merken dat ze blij en trots waren dat ze hun bijdrage konden gaan leveren. Is alles al met al goed verlopen? In principe wel, maar we hebben ook erg veel geleerd. Zo zou een volgende keer meer achtergrondinformatie nodig zijn van de mensen die we aantrekken. Natuurlijk is het bijvoorbeeld voor de collega’s op de Intensive care belangrijk om te weten of een nieuwe kracht ervaring heeft met bepaalde apparatuur. Ook moet eerder duidelijk zijn hoeveel uren iemand precies inzetbaar is. Dat zijn allemaal lessen voor de toekomst, mocht het nog eens nodig zijn. Verwacht je problemen, mocht er inderdaad nog eens extra hulp nodig zijn? We hebben op dit moment een enorme pool aan verpleegkundigen die we zo nodig kunnen inzetten. Dat gaat om wel zestig mensen die we elk moment kunnen benaderen. Met alle acties die we achter de rug hebben weet ik nu dat we iedereen, die mogelijk kan helpen, wel in beeld hebben. Dat vind ik een heel prettig idee.” Werken bij het LangeLand De nieuwe website www.werkenbijlangeland.nl is meer dan een vacaturesite. Het laat zien hoe werken bij het LangeLand er echt uitziet. Door middel van filmpjes en foto’s, succesverhalen, heldere functiebeschrijving en arbeidsvoorwaarden zien werkzoekenden precies wat het LangeLand te bieden heeft. Merel Luiten is trots op de nieuw gelanceerde website: “Hiermee kunnen we op een laagdrempelige manier contact leggen met (latent) werkzoekenden. Ik hoop dat de website verbinding creëert; zowel intern als extern.” De komende tijd vertellen onze collega’s wat hun motivatie is om te werken bij het LangeLand Ziekenhuis. Volg onze sociale media om deze berichten te liken, delen of wellicht onze toekomstige collega te ‘taggen’. Benieuwd naar onze vacatures? Ga nu naar www.werkenbijlangeland.nl.

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication