0

PR OGRAMMA /

Van 3 tot en met 8 november is Groningen de stad van de muziek van nu. Splinternieuwe composities, improvisaties, minimal music, electronics en alternatieve popmuziek vormen een kleurrijke waaier, met muziek voor nieuwsgierige oren. Ons programma van dit jaar laat horen hoe sterk het Nederlandse muziekleven is: In samenwerking met het Basklarinetfestijn klinkt een wereldpremière van Hanna Kulenty. Pianiste Tomoko Mukaiyama stort zich met maar liefst acht contrabassen op nieuw werk van Alexander Raskatov. Cello-octet Amsterdam speelt de bezwerende muziek van Kate Moore. Het eigenzinnige Ikarai -ensemble brengt het werk van de Japanse schrijver Murakami tot leven. Stargaze onderzoekt de kinderlijke geest. Perforator verrast met hun interactieve Performania. Violiste Diamanda Dramm La Berge presenteert Subverse II, met mode als speciaal ingrediënt.

Een serie uitstekende zangeressen komt naar Groningen: Edison winnares Sanne Rambags, de meer klassieke stemmen van Keren Motseri en Katharine Dain, poptalent Pitou en de Londense Juliet Fraser. Zij geven concerten om naar uit te kijken. De concerten van Grand Hotel Kurtág op de slotdag, zijn een hommage aan de laatste titaan van de muziek van de 20e eeuw, de Hongaar Gyorgy Kurtág. Met optredens van onder anderen het aanstormende Dudok Quartet en supertalent Lucie Horsch. Onmisbare inbreng komt er van onze partners uit het Noorden: Haydn Jeugd Strijkorkest, Kraken ensemble, Youth Percussion Pool, Kamerorkest van het Noorden, Academie Minerva/ FMI, de ensembles van het Prins Claus Conservatorium en SIGN. Vanwege de regelgeving rondom Covid-19 presenteren we dit jaar minder dubbelprogramma’s en hebben we het aantal concertlocaties uitgebreid. Bij ieder concert geldt dat we ons aansluiten bij de regelgeving die op de betreff ende locatie van kracht is. Dit betekent onder anderen dat er maximaal 30 bezoekers per concert welkom zijn. De laatste ontwikkelingen omtrent het festival vind je op de website en op onze sociale media. Wij ontmoeten je graag op Soundsofmusic 2020!

• DINSDAG 3 NOVEMBER BASKLARINETFESTIJN • HANNA KULENTY TE GAST • 16.00-17.15 UUR BASKLARINETFES Componist Hanna Kulenty, leerling van o.a., Louis Andriessen, heeft internationaal naam gemaakt met haar post-minimalistische composities. Zij noemt deze muziek zelf ‘Europese trancemuziek’. Voor de musici van Basklarinet Festijn schreef ze in de afgelopen maanden Tap-Blow-Dance4 dat in dit concert haar wereldpremière beleeft. Slagwerkstudenten zetten hun tanden ook in het overrompelende Arcus. Hanna Kulenty vertelt tijdens dit concert over haar muziek. € 4,- / gratis Fie Schouten, basklarinet Jelte Althuis, basklarinet Tatiana Koleva, vibrafoon Eva van de Poll, cello Kamermuziekensemble Prins Claus Conservatorium o.l.v. Fie Schouten Slagwerkensemble Prins Claus Conservatorium o.l.v. Tatiana Koleva en Joeke Hoekstra Interview met Hanna Kulenty door Klaas ten Holt Hanna Kulenty - Arcus (1988) Rebecca Saunders - Stirrings still (2006) Georgh Aperghis - Façade-Trio (1998) Hanna Kulenty - Tap-Blow-Dance 4 (2020)

• DINSDAG 3 NOVEMBER TOMOKO MUKAIYAMA • END AND BEGINNING 20.00-21.10 UUR TOMOKO MUKA Op de openingsdag van Soundsofmusic 2020 een van de opmerkelijkste stukken uit de hedendaagse muziek. Met Composition II: ‘Dies f de Russische Galina Oestvolskaja een eesterwerk voor acht contrabassen, piano en een stevige houten (doods)kist. Oestvolskaja eigen Op de ope een v ’ muziek in ee en een ste schr mu gebeeldhou b een minimalistische, gebeeldhouwde klanktaal. De dreunende klappen en de gepijnigde klaagzang op de piano bassen gaan door merg en been. Niet ets wordt Oestvolskaja, - herontdekt

door Reinbert de Leeuw – ook wel ‘de v levende Rus Aleksander Raskatov het st Raskatov kiest voor veel meer kleur en contrast dan Oestvolkaja en brengt de klankwer Russisch-Orthodoxe kerkklokken tot leven. €15,- / €10,Galina Oestvolskaja - Composition II: Dies Irae (1973) Aleksander Raskatov - Bells (2019) (1973) Tomoko Mukaiyama, piano Niels Meliefste, slagwerk Contrabas Octet van het Koninklijk Conservatorium Den Haag Reinier van Brummelen, licht am d bagp stuk Bells. n contrast ereld van en. de hamer’ genoemd. Voor Mukaiyam and Beginning componeerde de in ba

• DINSDAG 3 NOVEMBER TET & KATHARINE DAIN • 19.30-20.30 & 21.30-22.30 UUR T Katharine Dain, sopraan Emi Ohi Resnick, viool Jeanita Vriens van Tongeren, viool Annemijn Bergkotte, altviool Rebecca Wise, cello De fameuze Britse zanger Elvis Costello componeerde samen met het Brodsky Quartet de liederencyclus The Juliet Letters. Het Nederlandse Ragazze Quartet en de jonge aanstormende Amerikaanse zangeres Katharine Dain, verklaren hun liefde aan het baanbrekende crossover-werk uit 1993. In The Juliet Letters krijgt de liefde vele stemmen. Elk nummer is een gefi ngeerde brief van steeds weer een andere onbekende schrijver. In ieder lied klinkt een nieuw verhaal, een nieuwe wereld, een nieuwe onbereikbare liefde. Verweven met The Juliet Letters speelt het Ragazze Quartet een van de mooiste strijkkwartetten, het Tweede strijkkwartet, Intieme brieven, van Leos Janacek. €15,- / €10,

Leonard Janacek – Strijkkwartet 2, Intieme brieven (1928) Elvis Costello – delen uit de Juliet letters (1993)

• WOENSDAG 4 NOVEMBER AN HET PRINS CLAUS CONSERVATORIUM LUNCHCONCERT SOUNDSOFMUSIC SPOT / DE OOS SPOT / DE OOSTERPOORT • 12.00-12.45 UUR AN T Muziek van György Kurtág, Rebecca Saunders en Hanna Kulenty Studenten van het Prins Claus Conservatorium zorgen voor een smaakvolle en afwisselende lunch-break. Wonderschone miniaturen van de Hongaar György Kurtág gaan vooraf aan de verstilde muziek van Rebecca Saunders. Ter afsluiting is er ritmisch vuurwerk in de muziek van Hanna Kulenty. € 4,- / Gratis

Laura de Armas Fernandez, cello Alice Andreani, cello Kamermuziekensemble Prins Claus Conservatorium o.l.v. Fie Schouten Slagwerkensemble Prins Claus Conservatorium o.l.v. Tatiana Koleva en Joeke Hoekstra György Kurtág - delen uit Signs, Games and Messages voor cello solo (vanaf 1989) Rebecca Saunders - Stirrings still (2006) Hanna Kulenty - Arcus (2020)

• WOENSDAG 4 NOVEMBER • YOUTH PERCUSSION POOL • HOW TO PLA • DER AA-KERK • 20.00-21.00 UUR 0.00-21.00 UUR Slagwerker Tatiana Koleva haalt uit t geluid. Zelfs uit objecten uit de natuur meteen voor de hand liggen. Dus: een cactus omtoveren tot een muziekinstrument? Samen met The Youth Percussion P Tatiana de bijzondere performance How to the Cactus: een voorstelling waarin slagwerkcomposities worden gecombineer improvisaties, soundtracks en composities gerenommeerde componisten. Een plantaar concert waarbij het publiek meedoet. €15,- / €10,ow to play beroemde neer sities van antaardig uur die niet waar nstrument? ool maakte John Cage - In A Landscape (1948), arr. T. Koleva (2020) Iannis Xenakis - Rebonds B (1987-89) Stephen Wibley - HIGUITA! (2012) John Cage- Living Room Music (1940) Steve Reich - Drumming (1970-71), part I Tatiana Koleva - Cactophony (2020) + publiek Youth Percussion Pool: Edwin van der Wolf, Diego Jaén, Julia Ramos, Tatiana Koleva, Ruben Kieftenbelt, techniek & elektronica

• WOENSDAG 4 NOVEMBER IKARAI & SANNE RAMBAGS & V&J VISUALS TRE • 21.30-22.30 UUR IKARAI & SANNE Sanne Rambags, zang Tessel Hersbach, viool Yanna Pelser, altviool Bence Huszar, cello Camiel Jansen, contrabas Julian Schneemann, piano Jeroen Batterink, drums V&J, visuals Samen met vocaliste Sanne Rambags (winnares Edison 2019) en visual artist V&J, geeft ensemble Ikarai een muzikale draai aan het legendarische verhaal Kafka on the Shore van de Japanse schrijver Haruki Murakami. Improvisatie, muziekluisteraar compositie en vertelling smelten samen tot een innovatieve concertbeleving: De wereld van de schrijver zelf, een fervent - en verzamelaar, vertaald naar muziek. Vissen die uit de lucht vallen, pratende katten, fi losoferende prostituees, plekken waar tijd niet bestaat en gedachten die waarheid worden. Ikarai speelt muziek die de magie van Murakami tot leven brengt in een fi lmische combinatie van klassiek en jazz-improvisaties. €15,- / €10,

• DONDERDAG 5 NOVEMBER STUDIUM GENERALE LEZING TRE • 16.00-17.15 & 20.00-21.15 UUR STUDI De ervaring verbeeld. Kunst in tijden van Corona. Hoe verbeeldt kunst onze ervaringen? Kan het ons helpen greep te krijgen op indringende ervaringen zoals de huidige pandemie? In dit contextprogramma laat Bij de lezing van 16.00 uur speelt Alistair Sung (cello) Pentimento van Qasim Naqvi en Tunnelvision van Molly Joyce. Bij de lezing van 20.00 uur speelt het BlackLight Quartet o.l.v. Guy Wood hun Refl ections on Covid 19 cultuurwetenschapper Barend van Heusden zien hoe kunst twee aspecten van onze ervaring verbeeldt: de onzekerheid en de ruimte die ontstaat. Daarnaast vertelt schrijver en theatermaker Ko van den Bosch over de totstandkoming van de geluidswandeling De Val. €4,- / gratis Lezing door Cultuurwetenschapper prof. Barend van Heusden Gesprek met tekstschrijver en theatermaker Ko van den Bosch over geluidswandeling De Val

• DONDERDAG 5 NOVEMBER • THREE VOICES LUTHERSE KERK • 20.00-21.00 UUR De Engelse Juliet Fraser bracht in 2016 een fraaie CD met Three Voices van de Amerikaan Morton Feldman uit. Feldman zei zelf over het stuk: ‘Eén van mijn beste vrienden, de schilder Philip Guston, was net overleden. Ik zag het stuk als een uitwisseling van de levenden met de doden.’ Feldman toont in Three Voices de rauwheid en kwetsbaarheid van de menselijke stem. De muziek roept het beeld op van een gedwongen isolement tijdens een langdurige sneeuwbui. In het begin heeft het iets moois, maar de opsluiting erin wordt uiteindelijk beklemmend. Feldman noemde Three Voices zelf ‘lucious’, ‘sexy’ en ‘magnifi cent’ en dat gaat zeker op voor de vertolking door Juliet Fraser. Juliet Fraser, sopraan €15,- / €10,Morton Feldman (1926-1987) – Three Voices

• DONDERDAG 5 NOVEMBER CELLO OCTET AMSTERDAM • KATE MOORE EN ARVO PÄRT 19.30-20.30 & 21.30-22.30 UUR CELLO OCTET AM 1 Cello Octet Amsterdam: Alistair Sung, Claire Bleumer, Esther Torrenga, Genevieve Verhage, Rares Mihailescu, René van Munster, Sanne Bijker en Sanne van der Horst. bezwerende, geraffi neerd opgebouwde t de Australisch/Nederlandse componiste e (1979) een groot publiek aan zich be t e weten te b middelen g met hypnot minim topcelliste Een octet weten te binden. Ze ontketent met minimale middelen grootse, emotionele klankpanorama’s met hypnotiserende patronen. Muziek die verwijst minimal music maar ook naar de spierballen docent Louis Andriessen. Cello Octet dam is een vermaard ensemble met dam topcellisten dat vele werken in première bracht. Een octet van de grootmeester van de nieuwe spirituele muziek, Arvo Part, leidt op treff ende wijze de muziek van Kate Moore in. €15,-/ €10,wijze de m €15,-/ €1

Arvo Pärt - Da Pacem Domine (2004) Kate Moore - Stories for Ocean Shells (2016) Kate Moore - Phoenix (2020) Kate Moore – Velvet (2010) Kate Moore - Sphinx voor 8+8 celli (2013)

• VRIJDAG 6 NOVEMBER KRAKEN ENSEMBLE • LUNCHCONCERT TRE • 12.00-12:45 UUR KRAKEN ENSEMBL Componist Bart Bruinsma presenteert met het nieuwe Kraken Ensemble No, I’m Trying To Wait, een compositie waarin akoestische en elektronische instrumenten samensmelten. Het stuk zet een deur open naar een schemerige klankwereld met zang, fl uit, donderende piano partijen en digitale texturen. € 4,- / gratis Bart Bruinsma – No, I’m Trying To Wait (2020) Kraken Ensemble Fiona v.d. Marel, fl uit Merel Wentink, zang Julia Hoorman, piano Bart Bruinsma, elektronica Laura de Armas Fernandez, cello Alice Andreani, cello György Kurtág - delen uit Signs, Games and Messages voor cello solo (vanaf 1989)

• 5 NOVEMBER & 6 NOVEMBER • HEARDROPS EXPOSITIE & LIVE-MUZIEK | SIGN • GALERIE SIGN • 17.00-18.00 UUR SIGN exposeert werken van, Beatriz de Carvalho Alex Murray en Merve Kılıçer en presenteert stadswandeling van María Mazzanti. Hun werk hebben een sterke link tussen verhaal, beeld en geluid. Ze verbeelden een wisselwerking en communicatie tussen ruimte, plekken en tijd in het heden of het recente verleden. gratis Tijdens Soundsofmusic zijn er op donderdag 5 & vrijdag november korte optredens van 17.00-18.00 uur E-MUZIEK | SIGN .00-18.00 UUR

• VRIJDAG 6 NOVEMBER DIAMANDE DRAMM LA BERGE • SUBVERSE II TRE • 20.00-21:00 UUR DIAMANDE DRAM Diamanda Dramm,viool, stem, bassdrum Ascon de Nijs, decor MAISON the FAUX, kostuum Hoe veelzijdig en theatraal kan een solo vioolconcert zijn? Dat laat Diamanda Dramm zien met haar fysieke en visueel overweldigende Gekleed in extravagante gewaden Hoe veelzijdig zijn? Dat laa modehuis MAISON the FAUX kneedt Dramm samen met componiste Genevieve Murphy folky modehui samen met liedjes, Bach rass m liedjes, Bach, Purcell en nieuwe composities tot rassende theatrale recital. De 29-jarige mer heeft de pleitbez zich ontpopt tot één van de pleitbezorgers van de eigentijdse en actuele muziek. ‘In een opengewerkt spiegeldecor van Nijs liet Dramm horen waarom ze een van de spannendste performers van dit moment eef de NRC over Subverse I als gloedvolle aanbeveling voor Subverse II. muziek. ‘In A N van de spa is’, schree aanbeveli €15,- / €10,Dia €15,- / €1 Diamanda La Berge Dramm, Genevieve Murphy S.J. Fowler S.J

• VRIJDAG 6 NOVEMBER PERFORMANIA TR Akim Moiseenkov - Compositie, Codering, Performer Marlies van Gangelen - Compositie, Performer Een muzikaal TRE • 16.00-17:00 UUR & 21.30-22.30 UUR raceautootje, pratende kopjes, buitenaardse elektronica uit een bal die in het publiek wordt gegooid en een hobo die als een overstuurde elektrische gitaar klinkt. De nieuwe absurdistische performance Performania van het duo Perforator, hoboïst Marlies van Gangelen en uitvinder Akim Moiseenkov, is onverklaarbaar, een uniek visueel en luisterspektakel. De hobo versmelt met het decor, bewegingen worden muziek en een leger aan zelfgebouwde instrumenten komt op het podium tot leven. €15,- / €10,

• ZATERDAG 7 NOVEMBER T & HAYDN JEUGD STRIJKORKEST TRE • 16.00-17:00 UUR Ralph van Raat, piano Haydn Jeugd Strijkorkest o.l.v. Jan-Ype Nota Techno Songs De strijkers van het Haydn Jeugd Strijkorkest bijten de spits af in een concert zonder hokjesgeest. Het orkest speelt o.a. melancholische liederen uit Winterreise en een arrangement van Bittersweet Symphony van The Rolling Stones. Het is de passende opmaat voor een fl itsende pianorecital door Ralph van Raat. Hij is al sinds zijn tienerjaren gefascineerd door hedendaagse muziek. Internationale componisten droegen pianomuziek aan hem op. In het festival van dit jaar speelt Van Raat nieuwe stukken op het kruispunt van klassiek en pop. Wij kijken uit naar zijn uitvoering van de spectaculaire Techno Etudes van de Japanse Karen Tanaka. €15,- / €10,

Franz Schubert - Liederen uit Winterreise (1827) The Verve / Rolling Stones - Bittersweet Symphony (1997) Radiohead - Paranoid Android (1997) Karen Tanaka - Techno Etudes (2000) Heather Pinkham - Crooked Still (2020 / for Ralph van Raat Jonny Greenwood - 88 (2018) Karen Tanaka - Techno Etudes II (2020 for Ralph van Raat

• ZATERDAG 7 NOVEMBER PITOU • HIGH DIVE TRE • 21.30-22:30 UUR Pitou, zang s t a r g a z e Maaike van der Linde, fl uiten en zang Maripepa Contreras, hobo en althobo Daniel Boeke, klarinet en basklarinet Morris Kliphuis, hoorn en synthesizer David Six, piano Jeff rey Bruinsma, viool Thora Sveinsdottir , altviool Geneviève Verhage, cello Jasja Off ermans, basgitaar Mischa Porte, drums en percussion In de liedcyclus High Dive brengen zangeres Pitou, componist Morris Kliphuis, tekstschrijver Lucky Fonz III en het Amsterdam-Berlijnse collectief s t a r g a z e een ode aan de intuïtieve en speelse geest van een kind. Hoe wonderlijk en magisch is de dagelijkse wereld om ons heen, en wat kunnen we er allemaal in ontdekken? Morris Kliphuis en Lucky Fonz III gaan in hun nieuwe samenwerking op zoek naar pure onbevangenheid en onschuldige verwondering. De betoverende stem van Pitou wordt vergezeld door een stuwende ritmische basis van piano, bas, percussie en synths. De houtblazers en strijkers van s t a r g a z e voegen daar nog een teder laagje psychedelica aan toe. Verwacht Terry Riley tot Bjö rk tot Ligeti, met een snufje Underworld en een scheutje barokke ‘60s pop. €15,- / €10,Muziek – Morris Kliphuis Tekst – Lucky Fonz III

• ZONDAG 8 NOVEMBER MUZIEKDOCUMENTAIRE (1996) VAN JUDIT KELE TRE • 12.00-13:00 UUR MUZIEKDOCUME De vertoning van de The Matchstick Man is de opmaat voor de vijf concerten rondom het werk van György Kurtág op de laatste festivaldag. Deze muziekdocumentaire geeft een sfeervol portret van de Hongaarse componist. In eerste instantie deinst hij er voor terug om over zichzelf en zijn werk te praten. Regisseur Judit Kele zoekt als een detective naar de geheimen van de componist. Ze brengt hem werkend met musici in een beeld en spreekt met zijn vrouw Marta, dirigent Claudio Abbado en componist György Ligeti. Gaandeweg komt Kurtágs allesverslindende passie voor muziek voor het voetlicht. Gratis op vertoon van een toegangsbewijs voor een van de concerten van zondag 8 november. Reserveren is wel verplicht!

• ZONDAG 8 NOVEMBER • LEDEN VAN KAMERORKEST VAN HET NOORDEN • GRAND HO • PELSTERGASTHUISKERK • 13.30-14:20 UUR 3.30-14:20 UUR In de muziek van Kurtág is de verbondenheid met de westerse muziekgeschiedenis te horen. Hij zet oudere muziek in een nieuw licht. ‘Mijn moedertaal is Bartók, en diens moedertaal was Beethoven’, vatte hij zijn inspiratiebronnen ooit samen. Echo’s van Bach worden hoorbaar via meerstemmigheid. Kurtág’s muziek is persoonlijk maar de vele hommages maken het ook universele muziek. Kamerorkest van het Noorden brengt - in solo, duo, trio- en kwartetbezetting - de werken van deze muzikale reuzen tot leven. Het verhaal achter de muziek wordt tijdens het concert op interactieve wijze verteld door Jenifer Yanez. €15,- / €10,Dmitry Ivanov, viool Laura Vilela García, viool Sylvain Dessane, altviool Teodora Nedyalkova, cello Jenifer Yanez, presentatie (Engels) J.S. Bach - Goldberg Variations (1703-1707 / arr. String Trio) György Kurtág - Signs, games and messages for String Trio (from 1989) Bela Bartók - Violin duos (1931) György Kurtág - LigaturaMessage to Frances-Marie (1989) György Kurtág - Aus der Ferne III,V for String Quartet (1991) Ludwig van Beethoven- Cavatina (1825)

• ZONDAG 8 NOVEMBER LUCIE HORSCH • GRAND HOTEL KURTÁG LUTHERSE KER De jonge N sensatie. Zo bu LUTHERSE KERK • 15.00-16:00 UUR & 16.30-17.30 De jonge Nederlandse Lucie Horsch is een sensatie. Zo wordt ze nu al wereldwijd geroemd buitengewone techniek, haar fi jnzinnige en haar spelplezier. Dit jaar kreeg ze de belangrijke Nederlandse Muziekprijs. Bij de eiking daarvan brak ze op geëngageerde wijze een lans voor de klassieke muziekcultuur. de belangr eiking d een lans vo Lucie Horsch, blokfl uit en piano Johann Sebastian Bach - Partita BWV 1013 (1722) György Kurtág – delen uit Signs, games and messages (vanaf 1989) Isang Yun - Uit “Chinese pictures”: III. The Actor with the Monkey (2015) Johann Sebastian Bach - Gigue uit Partita BWV 1004 (1717-1720) Isang Yun - Uit “Chinese pictures”: I. The Visitor of the Idyll (2015)

Speciaal voor Soundsofmusic stelde Lucie Horsch een programma samen waarin ze muziek van Kurtág, Bach, Ligeti en Yun speelt op blokfl uit én piano. Pareltjes als Játékok, waarin Kurtág een klein idee uitdiept of een vriend portretteert, tonen hoe dynamisch en fi jnzinnig zijn werk is. €15,- / €10,Györy Kurtág - Uit Játékok: “Ligatura for Ligeti” (vanaf 1973) György Kurtág - Uit Játékok: “Tears” (vanaf 1973) György Ligeti - Musica Ricercata: V. Rubato. Lamentoso (1951 – 1953) György Kurtág - Uit Játékok: “Russian dance” (vanaf 1973) György Ligeti - Musica Ricercata: VIII. Vivace. Energico (1951 – 1953) György Kurtág - Uit Játékok: “Hommage à Bartók” (vanaf 1973) György Ligeti - Musica Ricercata: IX. Béla Bartók in memoriam (1951 – 1953) György Kurtág - Uit Játékok: “Les Adieux” (vanaf 1973)

• ZONDAG 8 NOVEMBER TET • GRAND HOTEL KURTÁG TE • 15.00-16:00 Judith van Driel, viool Marleen Wester, viool Marie-Louise Jong, altviool David Faber, cello Muziek in het ritme van de Hongaren Het Amsterdamse Dudok Quartet is internationaal aan het doorbreken. De Microludes die zij deze zondag invloeden spelen, van Bach. is echte Kurtág-muziek, werk Het van met Kurtágs beroemde landgenoot György Ligeti mag in deze hommage niet ontbreken. Dagblad Trouw schreef over de uitvoering van het tweede strijkkwartet door het Dudok Quartet: ‘Ligeti’s ingenieuze waanzin wordt met een open geest benaderd en de resultaten zijn verbluff end.’ €15,- / €10,György Kurtág - 12 Microludes for String Quartet (1997) Peter Vigh - delen uit Strijkkwartet No. 1 (2019) György Kurtág - Games, Signs and Messages (vanaf 1989) György Ligeti - String Quartet No. 2 (1968)

• ZONDAG 8 NOVEMBER JOE PUGLIA & KEREN MOTSERI • GRAND HOTEL KURTÁG PELSTERGASTHUISKERK • 16.30-17:40 UUR JOE PUGLIA & PELSTERGAST Keren Motseri, sopraan Joe Puglia, viool eren Motseri is een van de fraaiste stemmen uit de hedendaagse muziek. Samen met stemmen uit uglia speelt ze delen uit de vermaarde ragmente van Kurtág. Hierin smeedde hij fragmenten uit brieven van Franz Kafka tot een hecht muzikaal verhaal. De soms ijzige klankkleuren en, net als het werk van Kafka, vervreemding u ragm fragme en, ne

en onbehagen uit. Toch is de muziek niet zwaar op hand. Lachen om het lot (in Kurtágs muziek gebeurt dat letterlijk) kan immers verlichting brengen. Kafka Fragmente worden in dit concert verweven met Wind Wörter van componist Jür Frey. Zijn muziek schildert met even kleuren als het werk van Kurtág. niet zwaar ágs muziek verlichting dit concert ponist Jür n €15,- / €10,György Kurtág – Kafka Fragmente (1985 – 1986) Jürg Frey – Wind Wörter (2017 – 2018) 986)

• SOUNDSOFMUSIC INFORMATIE • VEILIG NAAR HET CONCERT TNERS T KAARTVERKOOP Vanwege de maatregelen in verband met het coronavirus kun je de kaarten dit jaar alleen online kopen, dus niet op de locaties. Ook bij gratis entreebewijzen dien je vooraf te reserveren. Je kunt geen passepartout voor het festival kopen, voor ieder activiteit koop je apart een kaartje via soundsofmusic.nl VEILIG NAAR HET CONCERT Onze kleinschalige concerten kun je veilig bezoeken, op iedere locatie zijn bezoekers aanwezig. Mondkapjes passende maatregelen genomen. Per concert zijn maximaal dertig zijn verplicht, behalve op je zitplaats. Iedereen zit op 1,5 meter afstand van elkaar, behalve huishoudens. Volg bij binnenkomst en na afl oop de aangegeven route, houd afstand. We vragen je om in het geval van verkoudheidsklachten de regels van de Rijksoverheid in acht te nemen. Heb je nog vragen? Mail dan naar info@soundsofmusic.nl

SOUNDSOFMUSIC Frits Selie (management) Bob Klaassen (producent) Marleen Höster (marketing) Carol van Gelder, Veerle Schütz, Koos Bronts, Gijs Deddens (stagemanagement) Liza Verboon (vormgeving) FOTO’S UITVOERENDEN Annelies van der Vegt, Kazuki Kurigami, Astrid Ackermann, Thomas Huisman, Dimitri Djuric, Merlijn Doomernik, Roelof Bos, Knelis, Juri Hiensch,Mink Pinster, Simon van Boxtel, Anna Chvartchenko, Deborah Roff el, Dana van Leeuwen, Marco Borggreve,Anda Yoel, Martina Simkovicova CONTACTINFORMATIE Soundsofmusic Postbus 1754 9701 BT Groningen info@soundsofmusic.nl PARTNERS VAN SOUNDSOFMUSIC Grand Theatre Groningen, Prins Claus Conservatorium van de Hanzehogeschool, Studium Generale Groningen, SPOT/ De Oosterpoort, Academie Minerva / Frank Mohr Instituut, SIGN, Clash festival, November Music, stichting Prime.

1 Online Touch

Index

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
Home


You need flash player to view this online publication