47

DE LEER-KRACHT VAN HET KIND VOORBEELD 4.6 SCHOPPEN TEGEN DIE BAL Tom opent de deur van het speellokaal. Dan ziet hij opeens de ballen in de mand liggen. Hij bedenkt zich geen moment, rent naar de ballen, pakt er een en begint er tegenaan te schoppen. Al snel is hij aan het voetballen. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Ad 4 Onderscheiden van steeds meer en verschillende betekenissen In het bewegen kunnen meer en verschillende betekenissen een rol gaan spelen. Deze ontwikkelingslijn ligt dan ook in het verlengde van de vorige lijn bij ad 3. VOORBEELD 4.7 WELKE BETEKENIS HEEFT EEN MATJE? In het klimtuintje ligt een matje. Alle kinderen weten dat je daar dan mag springen. Niks nieuws. Siem en Kris weten dat ook wel, maar Siem bedenkt zich opeens iets. Vorige week hebben we gestoeid op een matje en hij begint Kris uit te dagen. 10 11 12 13 14 161

48 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication