5

2.4 2.5 De uitleg 2.4.1 De zes W’s 2.4.2 PAD De les 2.5.1 Vraag 1: Wat zie ik? 2.5.2 Vraag 2: Wat vind ik ervan? 2.5.3 Vraag 3: Wat doe ik? 2.6 Evaluatie van de les 2.6.1 2.6.2 3 Evaluatie van de negen criteria van een goede les Evaluatie van de lesvoorbereiding Leer-kracht van de leerkracht 3.1 Leidinggeven is leiding nemen 3.1.1 93 93 95 98 99 101 102 104 105 106 Instructie voor het opstarten van de les 3.1.2 Vormen van instructie vooraf 3.1.3 3.2 Organisatorische aspecten 3.2.1 3.2.2 3.2.3 3.3 3.4 3.3.2 Taakvormen Begeleiding 3.3.1 Begeleidingsstijlen CIOS-rollen Omgangsvormen 3.4.1 3.4.3 3.5 4 4.1 3.4.2 Accent op gedrag op de dimensies ‘kunnen en willen’ Accent op interactiepatronen tussen leerkracht en leerling Gender bias De leer-kracht van het kind Leerbehoeften 4.1.1 4.1.2 4.2 4.3 4.1.3 De eigens Leerstijlen Skill-willmatrix 4.3.1 4.3.2 4.4 Motivatie Mindset 4.3.3 Angst in bewegingssituaties De acht van het brein Leerhulp of extra instructie tijdens de les 3.1.4 Vormen van leerhulp of extra instructie tijdens de les Organisatievormen Groeperingsvormen 111 112 112 114 116 118 123 124 134 138 139 140 141 142 Accent op drie basisbehoeften van kinderen 142 145 147 150 Speelkriebels Modaliteiten 155 156 157 163 166 168 176 178 180 183 187

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication