Leeswijzer In 2016 is Stichting Jan Ligthartgroep Tilburg samengegaan met Stichting Opmaat in een personele unie. Door deze intensieve samenwerking zijn de processen voor beide stichtingen steeds verder geüniformeerd. Om doublures in de verslaglegging te voorkomen, heeft het bestuur van Stichting Jan Ligthartgroep Tilburg gekozen voor een verkorte versie van het jaarverslag. Hoofdstuk 1 beschrijft de missie, de visie en de doelen voor 2018 van onze organisatie. Hoofdstuk 2 licht de formele structuur van de stichting toe. Hoofdstuk 3 omschrijft relevante onderwijskundige ontwikkelingen waarmee de stichting te maken heeft. Hoofdstuk 4 betreft het personeelsbeleid. Hoofdstuk 5 beschrijft wat er is gerealiseerd op het gebied van bedrijfsvoering en huisvesting. Hoofdstuk 6 geeft het financiële verhaal van Jan Ligthartgroep Tilburg weer. Hoofdstuk 7 staat in het teken van de verslaglegging van de Raad van Toezicht over 2018. pagina 4 Jaarverslag 2018 JAN LIGTHARTGROEP