- Aan de externe adviesraad, bestaande uit een vertegenwoordiger van het College voor de Rechten van de Mens, de cliënten-en familieorganisatie Mind, GGZ-Nederland, de Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd en de advocatuur, legt de stichting de voorgenomen keuzes ten aanzien van de uitvoering van de nieuwe wettelijke taken voor. De hoofdvraag aan de adviesraad is: Geeft de Stichting PVP op deze wijze doeltreffend en doelmatig uitvoering aan haar wettelijke taak? De uitkomsten zullen worden vertaald naar benodigde inzet van middelen voor de financiering van de (deels) nieuwe wettelijke taken en input vormen voor het gesprek met VWS hierover. Taken en bevoegdheden Raad van toezicht Raad en advies/goedkeuring besluit bestuurder OR Bestuurder Advies en instemmingsrecht Opdrachtgever/kaderstelling/voortgangsbewaking/ afstemming externe contacten/beslist Gehele organisatie Input en feedback Stafmedewerkers Advies en bijdragen vanuit eigen expertise Ontwikkelgroep Uitvoeren opdracht/adviseren aan bestuurder/ betrekken collega’s Externe adviesraad Cliëntenpanel Coördinatiegroep Bewaking voortgang en samenhang projecten Klankbord groep Bijdrage leveren/feedback geven/ sparringpartner Project groep A Project groep A Project groep C Project groep D Studiedagen in het teken van de Wvggz Ieder jaar organiseert de Stichting PVP twee studiedagen voor alle medewerkers. Er is dan aandacht voor professionalisering en er worden ervaringen uitgewisseld. In 2017 hebben de studiedagen in het teken gestaan van de Wvggz en is gesproken over de gevolgen die de wet heeft voor zowel cliënt als behandelaar. Daarnaast hebben medewerkers met elkaar onderzocht welke veranderingen de wet met zich meebrengt voor de uitoefening van de pvp-functie. 21