ICT - Beheersing en Afhankelijkheid Het is van groot belang voor de stichting om de privacy van cliënten te garanderen. De stichting heeft haar informatieveiligheidsbeleid laten beoordelen door een onafhankelijke externe partij die een securityscan en een vulnerability risk assessment heeft gedaan. De conclusies zijn dat de informatiebeveiliging onder controle is: op basis van het NEN 7510-assessment heeft de Stichting PVP een gemiddelde score van ‘Largely achieved’, met een volwassenheidsniveau 4 ‘Predictable process’. De digitale mogelijkheden en eisen blijven zich ontwikkelen. Om met haar beperkte middelen ook in de toekomst aan de eisen te kunnen blijven voldoen heeft de stichting een ICT-meerjarenbeleid opgesteld. Investeringen en verplichtingen 2017 In 2017 heeft de stichting € 31.675 geïnvesteerd in de vervanging van afgeschreven laptops en computers. Deze worden in 5 jaar afgeschreven. Daarnaast heeft de stichting € 15.364 geïnvesteerd in aanpassingen aan de kwaliteit van de werkomgeving op het landelijk bureau, in de vorm van zit-sta-bureaus en een extra werkruimte afgezonderd van de kantoortuin. Baten subsidies overige baten totaal baten Lasten personeelskosten huisvestingskosten bureaukosten reis- en verblijfkosten algemene kosten afschrijvingskosten totaal lasten Exploitatieresultaat € 4.719.369 100.500 126.000 115.000 245.843 66.498 5.358.082 0 5.274.582 83.500 5.358.082 37