13

De afwisseling van het ene moment een hoorcollege geven en daarna vergaderen met een projectgroep en zien wat er in zo’n kleine groep allemaal gebeurt. Het overleggen met collega’s geeft me ook energie, we hebben een leuk docententeam. Hoorcolleges pedagogiek zijn voor mij wel elk jaar weer een hoogtepunt van het jaar. Ik word blij van lessen waarin het gezellig is en er ook nog eens hard wordt gewerkt. Wat staat er bovenaan uw bucketlist? Ik heb geen bucketlist. Misschien ten onrechte, maar ik associeer dat met doodgaan. Ik hanteer de kop-in-het-zand-techniek als het gaat om de eindigheid van het leven. Wat geeft u uw leerlingen altijd mee? Pepernoten in de week voor Sinterklaas. Ik ben niet zo van het (in woorden) uitdragen van grote, moralistische levenslessen. Waar ik naar streef, is dat ik zelf voorleef wat ik belangrijk vind in samenwerking met studenten: present zijn in contact, respectvol zijn, optimistisch en energiek zijn, afspraken nakomen, inzet tonen en niet (teveel) zeuren. Hoe heeft u uw eigen studententijd ervaren? GEWELDIG! Ik kwam vanuit het zuiden van het land naar Groningen om te studeren en heb me in die tijd behoorlijk ‘losgemaakt’ van thuis-thuis. Ik was een brave student (volgde alle colleges), maar combineerde dat wel met het uitgaansleven. Ik ben regelmatig op vrijdagochtend vanuit de stad naar college gegaan……. Ik raad het iedereen aan: als je de kans hebt, ga op jezelf wonen! Wat mist u het meeste aan uw studententijd? De vrijheid om alleen aan jezelf te hoeven denken. Er is overigens ook veel dat ik niet mis hoor, studeren is een hele opgave! 13

14 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication