0

TALIS DELlVERY APP DE TALIS DELIVERY APP IS EEN TOEPASSING VOOR BEZORGERS VAN GOEDEREN. DE FUNCTIONALITEIT IS GERICHT OP LEVERINGEN EN DIENSTVERLENING AAN CONSUMENTEN. DE APP IS GESCHIKT VOOR ANDROID SMARTPHONES EN TABLETS EN RUBUUSTE WINDOWS EN ANDROID COMPUTERS. LAGE AANSCHAFKOSTEN EN EEN BEDRAG PER DAG DAT DE APP GEBRUIKT WORDT MAKEN DEZE OPLOSSING BETAALBAAR. De Delivery App wordt geïnstalleerd op een Android device, bijvoorbeeld een Smartphone of Tablet. Afhankelijk van de mogelijkheden en de instellingen van het apparaat, zijn bepaalde functies bruikbaar of niet. Denk hierbij aan het maken van foto’s, scannen van barcodes of het opslaan van de GPS-positie. De consultant van TANS bepaalt samen met u het zogenaamde vragenpad, de gegevens die vanuit TALIS TMS naar de App verstuurd worden en de gegevens die terugkomen. Elke gebruiker heeft een loginnaam en code. Deze komen overeen met de code in het Personeelbestand van TALIS. Aan de hand van deze code wordt in TALIS bepaald naar welke chauffeur de opdracht verstuurd wordt. Na het invoeren van de opdracht of het maken van een planning, worden de gegevens (eventueel automatisch) naar de App gestuurd. Nadat de chauffeur zich heeft aangemeld ziet hij de ritten, de stops en de eventuele opdrachten die hij dient uit te voeren. De App kan niet alleen gebruikt worden voor het registreren van goederen, maar ook voor andere logistieke of technische werkzaamheden, zoals het repareren van een apparaat of het installeren va een TV.

Vanuit de App kan de klant gebeld worden als er bijvoorbeeld een vertraging is. Bij het ophalen of afleveren van goederen of het uitvoeren van diensten kan de ontvanger een handtekening plaatsen. Deze handtekening is niet juridisch geldig voor het beroepsgoederenvervoer volgens de CMR condities. Ook de verzekering van goederen wordt hierbij niet geregeld, er is immers geen CMR opgemaakt. Indien u goederen volgens de CMR condities wilt vervoeren en gebruik wilt maken van een dergelijk soort App, dan is TransFollow de oplossing. Bij het aftekenen kan de klant met een smiley aangeven of hij tevreden is. Deze informatie kunt u dan weer gebruiken voor informatie aan uw opdrachtgever. Als uw opdrachtgever realtime informatie wil hebben, dan kan hij beschikken over een rittenmonitor met daarin informatie over de rit en of de status. Mocht er toch iets fout gaan, dan kan er een foto gemaakt worden. Afhankelijk van het apparaat kunnen er meerdere functies gebruikt worden, zoals barcodescanning. De App verzamelt geen informatie uit de Canbus of de tachograaf en daardoor is deze toepassing niet te vergelijken met een boordcomputer. Het is wel mogelijk om op de App werkuren te registreren en in de rit de opdracht of de Urenmodule van TALIS te importeren. Het gebruik van de TALIS Delivery App is relatief goedkoop. U heeft een Smartphone of Tablet met een Simkaart nodig. Verder betaalt u per aansluiting een eenmalig bedrag en een bedrag voor elke dag dat de App in gebruik is. Afhankelijk van de complexiteit en omvang van het vragenpad, worden er eenmalige inrichtingskosten in rekening gebracht. Indien u geïnteresseerd bent in de TALIS Delivery App toepassing, neem dan contact op met de afdeling Verkoop of uw TANS Accountmanager.

1 Online Touch

Index

  1. 1
  2. 2
Home


You need flash player to view this online publication