15

VEELGESTELDE VRAGEN HOE KAN IK MIJN KAARTEN BESTELLEN? De Schalm website (www.deschalm.com) is de makkelijkste en snelste plek om uw voorstellingen te bestellen, 24 uur en 7 dagen per week. U kunt op elke device (computer, laptop, tablet of mobiel) uw kaarten bestellen en afrekenen. U kiest per voorstelling het aantal gewenste kaarten in de juiste prijscategorie, bevestigt daarna de stoelen in de zaal en rekent af. VANAF WANNEER KAN IK LOSSE KAARTEN KOPEN? De voorverkoop voor iedereen start op dinsdag 22 mei 2018. U kunt dan kaarten voor 1 of meerdere voorstellingen bestellen via onze website. Vanaf maandag 28 mei kunt u ook telefonisch of rechtstreeks aan de theaterkassa kaarten voor seizoen 20182019 kopen, bestellen en afhalen. WANNEER BEN IK ABONNEMENTHOUDER? U wordt automatisch abonnementhouder als u afgelopen seizoen minimaal 4 voorstellingen heeft besteld. In het nieuwe seizoen ontvangt u als eerste de brochure en neemt u deel aan de exclusieve voorverkoop vanaf dinsdag 15 mei t/m maandag 21 mei. In deze periode bestelt u (minimaal) 4 theatervoorstellingen, en hiermee wordt u ook voor seizoen 2018-2019 (weer) abonnementhouder. HOE PLAATS IK EEN BESTELLING VIA DE WEBSITE? U gaat naar www.deschalm.com en kiest een voorstelling die u wilt bezoeken. Na het invullen van het aantal plaatsen, het kiezen van een plaats in de zaalplattegrond, het kiezen van een betaalwijze en ticketkeuze vult u uw e-mailadres is. Als u bij ons bekend bent bevestigt u uw bestelling waarna u in het betaalscherm terecht komt. Bent u niet bekend bij ons, dient u eerst uw gegevens in te vullen voordat u uw bestelling kunt bevestigen. Nadat u heeft betaald ontvangt u per mail uw e-ticket of sturen wij uw ticket per post toe (als u daarvoor gekozen heeft). HOE WEET IK OF MIJN INTERNETRESERVERING BIJ JULLIE IS BINNENGEKOMEN? Als u via internet reserveert en betaalt, ontvangt u binnen enkele minuten automatisch een bevestiging per e-mail. Als u geen bevestiging ontvangt, is de reservering niet gelukt en moet u deze opnieuw ingeven. Neem bij twijfel even contact op met de theaterkassa (soms wordt een e-mailadres verkeerd ingevuld, waardoor de bevestiging nooit in uw inbox belandt). IK BEN MINDER VALIDE. HOE WERKT HET BESTELLEN VAN KAARTEN DAN? In onze Grote Zaal en de Lindenzaal zaal zijn speciale plaatsen (bijvoorbeeld rolstoelplaatsen en plaatsen met extra beenruimte) gereserveerd voor minder validen. Wilt u hier gebruik van maken, dan vragen wij u contact op te nemen met onze theaterkassa. Deze plaatsen kunnen niet via internet besteld worden. WAT IS DE VROEGBOEKPAS? De Vroegboekpas is uiteraard weer te bestellen. De pas kost 10 Euro en werkt volgens het principe 1 pas = 1x korting, 2 passen = 2x korting, etc. Bij het bestellen van uw kaarten online ziet u bij elke voorstelling de optie om deze pas aan te schaffen; uiteraard hoeft u maar 1x het gewenste aantal passen te bestellen (en niet opnieuw bij elke voorstelling). Daarnaast ziet u bij elke voorstelling in het bestelproces de reguliere prijs én de pasprijs staan. In combinatie met de pas kiest u dus bij elke voorstelling de pasprijs. De vroegboekkorting op (de meeste) theatervoorstellingen is geldig t/m 30 juni 2018. Daarnaast ontvangen pashouders door het seizoen heen nog diverse aanbiedingen voor voorstellingen. KAN IK MIJN EIGEN ZITPLAATSEN KIEZEN? Ja, u kunt voor theaterkaarten in het seizoen 2018-2019 vanaf het begin uw eigen plaatsen uitkiezen. In het bestelproces ziet u na het kiezen van het aantal kaarten de plattegrond van de zaal automatisch in beeld verschijnen, met daarop uw gewenste aantal stoelen (in rood) geselecteerd. U kunt deze selectie naar wens aanpassen naar een andere plek in de zaal of direct bevestigen. WAT ZIJN DE BETAALMOGELIJKHEDEN? Aan de theaterkassa kunt u contant, met pin, creditcard en de meest gangbare bonnen betalen (zie ook de vraag hieronder). Wij kunnen u daarnaast per e-mail een factuur toesturen of een digitale betaallink. Op de website kunt u online betalen met Ideal, creditcard, Podiumcadeaukaart of VVV Giftcard. KAN IK KAARTEN KOPEN IN DE ZOMERVAKANTIE? Reserveren via onze website is altijd mogelijk. Het versturen van normale tickets duurt in de zomerperiode wel iets langer dan gebruikelijk (e-tickets ontvangt u direct na betaling). De theaterkassa kent in 2018 een zomersluiting van zaterdag 7 juli tot en met zondag 19 augustus (gelijk aan de basisscholen). IK HEB THEATER- OF TEGOEDBONNEN. KAN IK DIE INLEVEREN? Aan onze theaterkassa kunnen de volgende (papieren) bonnen ingeleverd worden: de Nationale Theater- en Concertbon (niet voor film), Iris cheque (VVV-bon), VVV Giftcard, City Centrumbon, Nationale Bioscoopbon (alleen voor film) of Schalm cheque. Is er nog een restantbedrag over bij inleveren, dan krijgt u geld terug. Daarnaast kunt u betalen met de Podiumcadeaukaart (theater) en de Digitale Bioscoopbon (film). Dit zijn pasjes waar een tegoed naar keuze op gezet kan worden. Stuur pasjes nooit naar ons op. U kunt de kaarten kopen en verzilveren aan de balie van de theaterkassa.

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication