27

Bent u altijd voor Interbeton blijven werken? Nee, nog geen jaar nadat wij trouwden werd ik door mijn werkgever overgeplaatst naar Columbia. Ik wilde natuurlijk bij mijn vrouw en dochter in Suriname blijven, dus dat aanbod heb ik afgeslagen. Al snel kon ik aan de slag bij het lokale bedrijf Tjongalanga. Dit bedrijf staat in Suriname vooral bekend om zijn asfalteringswerkzaamheden. De werken worden door de overheid aanbesteed, de bedrijven schrijven zich daarop in en het bedrijf dat het laagste bedrag vraagt krijgt het werk. Wat was jullie grootste tegenslag? De grootste tegenslag was het zinken van een ponton waardoor zes grote wegenbouwmachines op de bodem van de twaalf meter diepe Corantijn rivier terechtkwamen. De ponton was ingehuurd en was lek. Een deel van de machines kon gelukkig nog gemaakt worden, de rest was zwaar beschadigd. Het hoofdkantoor van Tjongalanga N.V. te Paramaribo Wat voor werk deed u daar? In eerste instantie werkte ik er als projectleider. Een paar jaar later had het bedrijf groot verlies geleden en ging de directeur terug naar Nederland. Ze wilden echter wel in Suriname op de markt blijven. Ik had een goede indruk gemaakt en dus vroegen ze mij om mede eigenaar te worden. Ik had goede hoop dat het bedrijf weer zou groeien en heb mijzelf toen ingekocht. Gelukkig kregen we het vertrouwen van de banken terug en ging het na een tijd inderdaad weer een stuk beter. Wat is het mooiste project dat u heeft ontwikkeld? Het mooiste project was de aanleg van een 76 kilometer lange bosontsluitingsweg waardoor het marrondorp Pokigron per as bereikbaar werd. Wij moesten zelf de route zoeken door het oerwoud waarbij we kreken en heuvels zoveel mogelijk moesten ontwijken. Asfalteringswerkzaamheden in het district Saramacca ILPENDAM | 27

28 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication