7

SHOPPEN 7 JESSICA EN LOU OVER SUCCESVOL ONDERNEMEN IN DE BINNENSTAD ‘EEN GOEDE VIBE IN EEN WINKEL IS BELANGRIJK’ ZUIVELSTRAAT 11 WWW.JESSENLOU.COM Als we het hebben over mooie winkels in de binnenstad van Bergen op Zoom, kunnen we om Jess & Lou niet heen. Eigenaren Jessica Reemer en Lou van den Broek zijn hun gezamenlijke avontuur vorig jaar aangegaan: ze startten hun kledingwinkel voor dames en heren. Naast geliefdes, zijn ze nu ook zakenpartner. En met succes! Krachten bundelen Hoewel hun winkel Jess & Lou pas een klein jaar bestaat, is de weg ernaartoe een langere. Jessica runde jarenlang haar eigen kledingwinkel Jess, elders in het centrum van Bergen op Zoom. Lou had al een hele tijd zijn eigen kapperszaak in de binnenstad. Maar samen sta je sterker, is wat ze na al die jaren ineens dachten. Lou: “Twee zaken betekent twee keer huur, twee keer verzekeringen, twee keer een klantenkring… Na al die jaren dachten we: hoe ideaal zou het zijn om onze krachten te bundelen naar één onderneming?” Dat resulteerde in een winkel met damesen mannenmode én een mannenkapsalon ineen. “Mannen kunnen hier helemaal gestyled de deur uit.” Ondernemen is bewegen Ondanks de vele webshops op het internet, laten Jess en Lou zich niet tegenhouden een fysieke kledingwinkel te runnen. Jessica: “Ik weet nog goed hoe anders het er 25 jaar geleden aan toe ging: je hoefde je deur maar open te zetten en er kwam publiek. Dat werkte zo, totdat de crisis uitbrak en het internet opkwam. Anno nu moet je écht ondernemen. Je moet meer doen dan je deuren open zetten, je moet bewegen. En laten wij dat nou fantastisch leuk vinden!” Lou vult aan: “Zo organiseren we regelmatig modeshows voor iedereen die dat maar leuk vindt. En Jessica is heel actief op social media.” Jessica: “Het is zelfs zo erg dat ik setjes kleding uit de winkel meeneem als we op vakantie gaan. Om voor Instagram en Facebook mooie foto’s van de kleding te maken met sfeervolle achtergronden. Ik kan daar helemaal in opgaan.” Lou, lachend: “Soms zeg ik haar op zondagavond dat ze echt die telefoon eens weg moet leggen. Jessica kan eindeloos het internet afstruinen, op zoek naar de laatste trends, naar wat de modebloggers doen… Maar uiteindelijk is dat wel onze kracht. We zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en doen net zo hard mee op social media. De trends veranderen tegenwoordig zó snel.” Passie voor de klant Allebei stralen ze wanneer ze mogen vertellen over hun winkel. Jessica: “Het klinkt misschien wat cliché, maar ik leef echt voor de winkel. We krijgen vaak van vrienden te horen: ‘zijn jullie nou nooit eens klaar?’. Nee, dat zijn wij inderdaad niet, maar juist daar worden we zo blij van. De klant ziet ook hoe actief wij bezig zijn. Klanten vinden dat leuk om te zien en zo keren zij weer bij je terug. En dat maakt ons weer gelukkig: klanten blij maken is ons uiteindelijke doel.”

8 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication