Promotie, voorlichting & kennis Dit jaar is hard gewerkt aan de doorontwikkeling en vooral ook de bekendheid van onze site wandelnet.nl. Het aantal bezoeken zit in de lift. Mede met behulp van de inzet van een extern bureau op het gebied van online marketing is het aantal bezoeken dit jaar met ruim 93% gestegen naar 919.444. Ook het aantal mensen dat gebruik maakt van wandelnet.nl is gestegen, met 88% naar 537.305. Van deze groep hebben ca. 25.000 mensen zich geregistreerd op de site, een toename van 150% t.o.v. 2013. De weg naar sterke groei is ingezet. 2.150 VOLGERS 2.000 FANS Digitale kanalen De nieuwsbrief Lopende Zaken is in 2014 vier keer verstuurd naar gemiddeld 14.000 wandelliefhebbers. In deze nieuwsbrief is veel aandacht voor nieuwe routes, wandeltips en leuke acties. Twitter en Facebook zijn voor Wandelnet belangrijke digitale kanalen. Niet alleen om wandelaars op de hoogte te houden, maar ook om in contact te treden met onze doelgroep. Eind 2014 telden we 2150 volgers op Twitter en bijna 2000 fans op Facebook. 6 Fiets en Wandelbeurs Jaarlijks neemt Wandelnet deel aan de Fiets en Wandelbeurs in de RAI in Amsterdam. Het thema in 2014: ‘Wandelen langs de grenzen van Nederland’. We presenteerden tijdens deze editie twee nieuwe gidsen: het Nederlands Kustpad deel 1 en het Grenslandpad. Op de stand van Wandelnet maakten bezoekers kans op een van deze twee gidsen door vragen over de paden goed te beantwoorden. Verder was Wandelnet voor de 4e keer in de race voor ‘Wandelroute van het Jaar’. Dit keer met het Nederlands Kustpad deel 3. Aantal beursbezoekers: 20.000 Interview Martine Werensteijn bij het NOS-journaal 20.000 BEURSBEZOEKERS Media In het najaar was het programma ‘Vroege Vogels’ op tv met daarin een nieuwe rubriek: ‘Het Vroege Vogelspad’. In 10 afleveringen liepen de makers het pad dat de NAP-lijn volgt. Het Vroege Vogelspad maakt gebruik van gedeeltes van acht verschillende Lange-Afstand-Wandelpaden en Streekpaden. Vanwege de Nijmeegse Vierdaagse werd collega Martine Werensteijn door het NOSjournaal geïnterviewd over het belang van wandelen.