1

Kennisdeling met relaties van Xcellent FOCUS, Bij Xcellent houden we focus op de business, de behoeften van de klant en de eind gebruikers. We volgen de ontwikkelingen in ons vakgebied op de voet en passen die toe in onze oplossingen. Zo blijven wij en onze klanten up to date. Via dit medium delen we graag onze kennis met iedereen die we ermee kunnen helpen. No.2 In dit nummer: Outsourcing IT Day Om relevante kennis te delen met haar klanten, organiseert Xcellent al jarenlang seminars. Bedrijven digitaal fit Marco Gianotten weet het zeker: we staan aan de vooravond van de meest spannende vijf jaar ooit in IT- en technologie land Zomaar verdwijnen: kan dat? Over onze privacy in het dagelijks leven 3 2 4 SOC draait op volle toeren Een belangrijke aanwinst voor de dienstverlening van Xcellent: het nieuwe Security Operation Center. Het SOC maakt het mogelijk om met monitoring en detectie de digitale verdedigingslinies voor bedrijven en organisaties op te hogen en sterker te maken. Het SOC is een fysieke plek binnen Xcellent waar medewerkers via grote schermen de systemen van klanten nauwlettend in de gaten houden. Naast brede basiskennis beschikken de medewerkers van het SOC ieder over een eigen specialisme. Zo maakt een certified ethical hacker onderdeel uit van het team. Xcellent kan met het SOC sneller reageren op security-incidenten. Lees ook het blog van Security Consultant Jack Visser op www.xcellent.nl Henry Elmendorp, Financieel Directeur DierenPark Amersfoort: “ IT is nu een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie” DierenPark Amersfoort boekt de laatste jaren bezoekersrecord na bezoekersrecord. De groei zorgt voor extra druk op de IT-organisatie van het park. Daarom werkt het dierenpark intensief samen met Xcellent. Financieel Directeur Henry Elmendorp: “Incidenten in het verleden hebben ons wakker geschud: zijn onze IT-zaakjes wel op orde?” kantoorplekken en ruim dertig kassa’s.” Dit alles vereist een sterke, betrouwbare IT-infrastructuur. Dat hebben ze ook bij het dierenpark ondervonden. “Er hebben zich in het verleden incidenten voorgedaan waarbij uitval van bepaalde systemen plaatsvond. Daardoor zijn we wakker geschud. Hebben we alles wel goed geregeld op IT-gebied?” Elmendorp hoeft zich geen moment te vervelen. Zeker de laatste jaren niet. DierenPark Amersfoort beleeft hoogtijdagen dankzij de transformatie naar een kind-georiënteerde dierentuin met nieuwe, creatieve concepten. En dat in een tijd dat dierenparken het bepaald niet gemakkelijk hebben. Met gepaste trots schetst Elmendorp hoe het park er anno 2016 voor staat. “We zijn zeven dagen per week open, 365 dagen per jaar. Met jaarlijks 800.000 bezoekers behoren we tot de grootste dierenparken van Nederland. Om zo’n volume aan te kunnen, heb je een flinke organisatie nodig. We hebben ongeveer honderd medewerkers vast in dienst en daaromheen zo’n twee honderd flex-medewerkers. Ons park telt zo’n zeventig CONTINUÏTEIT EN KWALITEIT DierenPark Amersfoort tuigde een verbeterde IT-organisatie op; een interne IT-afdeling die bemand wordt door een coördinator met een achterwacht. Deze spin in het IT-web werkt intensief samen met een aantal externe partijen, waaraan diverse onderdelen van IT-beheer zijn uitbesteed. “Stuk voor stuk sterke partijen die we hard nodig hebben. Je kunt het allemaal zelf doen, maar dan moet je een riante afdeling optuigen. En dan heb je de continuïteit en kwaliteit niet honderd procent geborgd. Met een sterke partner als Xcellent als onze systeembeheerder hebben we dat wél. De mensen van Xcellent monitoren veel, zijn inventief, komen met oplossingen die bij ons passen en staan altijd voor ons klaar. We hebben eens blikseminslag gehad. Toen stond hier in no time een team van Xcellent voor de deur. Midden in de nacht.” ABSOLUTE AANDACHT “Xcellent voedt me met de laatste trends en ontwikkelingen. Het is prettig dat ik daar zelf niet achteraan hoef. Nóg een voordeel: ik ben Financieel Directeur, dus ICT-jargon is al snel geheimtaal voor me. Xcellent weet dat jargon kraakhelder voor me te vertalen.” WINTER 2016 Kennisdeling met relaties van Xcellent WINTER 2016 / Nr. 2

2 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication