26

ECCO MEDEWERKER Filiaalmanager ROGIER Sinds drieënhalf jaar staat Rogier aan het roer in de ECCO store in Groningen. Geen dag is hetzelfde en Rogier geniet van de diversiteit aan klanten die zijn winkel binnenstapt. ‘Het ene moment praat je Engels, dan Nederlands en dan weer Duits.’ ‘ECCO is een bijzonder merk om voor te werken’, ervaart Rogier. ‘Je gaat heel diep op de producten in, want er is een mooi verhaal over het merk te vertellen. Dat geef ik de klanten zo mogelijk dan ook graag mee.’ Zo mogelijk inderdaad, want tijdens de piekmomenten staat de winkel propvol en helpt het team zo’n drie klanten tegelijk. ‘Vroeger werkte ik in de winkel in mijn woonplaats, een dorpje verderop. Dat is niet te vergelijken met werken in een stad als Groningen. Ook al ligt er 30 centimeter sneeuw en blijft het merendeel van de mensen binnen zitten, dan nog is er genoeg te beleven.’ Over zijn favoriete momenten in het verkoopseizoen hoeft Rogier niet lang na te denken: ‘De winkel is op haar mooist wanneer de nieuwe collectie binnen is. Als het een drukke zaterdag is en de winkel staat vol met de nieuwe collectie, dan ben ik helemaal in mijn nopjes.’ Rogier staat al vanaf zijn zestiende op de winkelvloer en heeft in diverse branches gewerkt. Wat hem het meest opvalt bij ECCO, zijn de dankbare klanten. ‘Het gebeurt regelmatig dat wanneer iemand met een volle tas en een glimlach de winkel verlaat, hij of zij me een hand geeft en me bedankt. Dat vind ik heel bijzonder, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.’ De klanten zijn zowel buurtbewoners als toeristen en ook in leeftijd zit er veel variatie. ‘Je merkt het gelijk als een etalage of campagne op een jongere doelgroep is gericht, dan stapt hier een ander publiek binnen. Vooral toeristen hebben geen vooroordeel over ECCO en komen gewoon naar binnen als ze iets in de etalage zien dat ze aanspreekt.’ Zelf is Rogier ook een heuse ECCO fan geworden. ‘Mijn schoenencollectie is meer dan verdubbeld sinds ik hier werk, ik heb meer schoenen dan ooit tevoren!’ 26 ‘DE OPRECHTE DANKBAARHEID IS HEEL BIJZONDER’

27 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication