26

ECCO FAN AAN HET WOORD Filiaalmanager AMBER VAN ECCO ZEIST Zonder Amber was er misschien geen ECCO store in Zeist. Vanaf de opening is ze de filiaalmanager van de winkel en als het aan Amber ligt, blijft ze dat voorlopig ook. ‘Ik geniet van elke dag!’ Vier jaar geleden opende ECCO Zeist haar deuren, tot grote opluchting van Amber. ‘Ik was werkzaam in de Ziengs winkel in Zeist en merkte dat er behoefte was aan een ECCO brandstore. Dat heb ik een paar keer aangegeven en of het daaraan ligt is natuurlijk de vraag, maar uiteindelijk kwam hij er!’ Nog steeds is Amber erg blij met de komst van de brandstore, ze werkt er al vier jaar met veel plezier. ‘De klanten zijn anders dan in een multibrand store, ze komen echt even onthaasten en nemen de tijd om schoenen te passen. Verder verkopen de schoenen zichzelf al, het is echt een kwestie van aantrekken en erop weglopen omdat ze zo comfortabel zijn.’ Een echte fan Amber is met recht een echte ECCO fan te noemen. ‘Wat ik zo goed vind aan het merk is dat de schoenen worden ontworpen naar de lijnen van de voet, in plaats van andersom. De modellen zijn echt gericht op loopcomfort en ik vind het super dat ik de collectie in de loop der jaren modieuzer heb zien worden.’ Met deze verandering in de collectie heeft Amber tevens een andere ontwikkeling opgemerkt. ‘Het publiek dat de winkel in komt is jonger geworden. Ik heb ook veel jong volwassenen geholpen, die net tussen de kinder- en volwassencollectie in zitten. Zij zijn erg fan van de Soft 7 sneakers, deze heb ik goed verkocht aan jongens én meiden.’ Dat er wat is veranderd in haar ‘IN EEN DORP STA JE DE HELE DAG NAAR VOORBIJLOPENDE KLANTEN TE ZWAAIEN’ klantenkring weet Amber als geen ander, de winkel heeft een zeer trouw publiek. ‘Je staat de hele dag met je arm omhoog naar voorbijkomende klanten te zwaaien. En wat ik ook zo leuk vind, is dat ze langskomen om te vertellen hoe blij ze zijn met hun nieuwe schoenen en hoe fijn ze geholpen zijn. Ik heb elke dag plezier in mijn werk en het is heel waardevol om van klanten te horen dat ze dat zien en merken.’ 26

27 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication