Het reglement voor de Raad van Toezicht, voorziet in een rooster van aftreden. Alle leden van de Raad van Toezicht zijn in 2014 gestart en eenmaal herbenoemd. In het rooster van aftreden is rekening gehouden met het niet gelijktijdig aftreden van alle drie de leden, zodat kennis overdracht kan plaatsvinden en nieuwe leden voldoende ingewerkt kunnen worden. Het rooster van aftreden van de Raad van Toezicht DATUM AANVANG 2014 2014 2014 8 De Raad van Toezicht vergaderde in 2019 4 keer. Eenmaal per jaar wordt de vergadering verlengd met een strategieoverleg. De Raad van Toezicht gaf goedkeuring aan de volgende documenten: • • • • De jaarrekening van 2018 De begroting en het activiteitenplan van 2020 Opstarten nieuwe GGZ entiteit Verkoop zorgvastgoed • De nevenactiviteiten van de directie (zie bijlage IIg) De Raad van Toezicht besloot tot: • • • Vaststellen evaluatie Governancecode Zorg 2017 Handhaving vergoeding voorzitter en leden Raad van Toezicht Decharge van dhr. R. van Leen • Werving en selectie van nieuw lid Raad van Toezicht met financieel profiel • Uitbreiding van transmurale activiteiten Eind 2019 is mw. R. Doedel benoemd tot lid van de Raad van Toezicht met aandachtsgebied financiën. Mw. Doedel zal per 1-1-2020 zitting nemen in de Raad van Toezicht. Op dat moment treedt dhr. R. van Leen terug als lid van de Raad van Toezicht. Dhr. B. Leerink NAAM Dhr. R. van Leen Dhr. L. Kliphuis TERMIJN Einde 2e termijn januari 2022 Einde 2e termijn januari 2020 Einde 2e termijn januari 2021 Het bestuur en de Raad van Toezicht hanteren waarden en normen die passen bij de maatschappelijke positie van de zorgorganisatie.