Rond de klok van zes uur staan er patat en snacks klaar. Maar er kan ook met de ogen gesmuld worden. Bijvoorbeeld van een prachtige Ferrari 599 GTB. De vaste klanten weten het al, maar voor wie een bezoek aan dit feest een eerste kennismaking is mag weten dat er bij Bert Wieten altijd iets te winnen valt. Zo kan iedere bezoeker op dit lustrumfeest zijn of haar geluk beproeven door een flinke zwaai aan het Rad van Fortuin te geven. Hier geldt ‘altijd prijs’ en tot het prijzenpakket behoren onder meer een aircocontrole, uitlijnen, gratis bandenwissel en automaat spoelen. Overigens worden van al deze activiteiten ook demonstraties gegeven. Groeien In 1988 begon Bert Wieten als 28-jarige zijn autobedrijf aan de Boeierweg in Zwolle. Aanvankelijk vonden alle werkzaamheden van de toenmalige Hyundai-dealer plaats in een pand van 400 m2. Zes jaar later werd er al meer dan verdubbeld naar 1000 m2. De groei zette zich door en in 2000 kon de hal van de achterbuurman worden aangekocht en ingericht als occasionhal. In de 35-jarige geschiedenis vond de laatste grote verbouwing plaats in 2010 toen een volledige renovatie werd doorgevoerd. Betrokken In de afgelopen 35 jaar zijn meerdere stormen in de autobranche overleefd. Een grote vaste klantenkring en een team met trouwe werknemers ligt daaraan ten grondslag. Ook heeft Bert Wieten altijd vastgehouden aan het leggen van een vertrouwensbasis met zowel klanten als personeel. Autobedrijf Bert Wieten is anno 2023 specialist in Hyundai en occasions. Het team hecht grote waarde aan betrouwbaarheid en laagdrempeligheid. De tendens in ‘autoland’ naar grootschaligheid heeft de inmiddels 63-jarige Bert Wieten dan ook altijd gemeden. Een goede service verlenen en persoonlijk contact met de klant staat in de werkwijze bij Autobedrijf Bert Wieten voorop. Ook maatschappelijk toont het team zich betrokken door jaarlijks meerdere stagiaires op weg te helpen naar een goede toekomst in de autobranche. Ontwikkelingen Op de ontwikkelingen van de laatste jaren is adequaat ingespeeld. Kwamen in het verleden de meeste klanten uit een regio rondom Zwolle, tegenwoordig komen de autokopers uit het gehele land naar Zwolle. Hierop is ingespeeld met een servicepakket op maat, inclusief filmpjes, prijsopgave en levering aan huis alsmede keus in onderhoudspakketten. Ook wordt steeds hard gewerkt om de flexibiliteit richting de klant zo optimaal mogelijk te laten zijn. Zeker in een tijd waarin diezelfde klant vaak om snelheid op het gebied van service vraagt is dat een vereiste. 12
13 Online Touch Home