7

Honderdvijftigduizend kijkers voor Life After eSports In samenwerking met FC Groningen en FC’s eSporter Nick den Hamer, genereerde Abiant met het videomarketingconcept ‘Life After eSports’ een flinke hoeveelheid exposure. In zes afleveringen zette relatiebeheerder Koen Janssen de eSporter aan het werk bij zes Abiant-opdrachtgevers. De uitzendingen werden op FC Groningen TV, de social mediakanalen van de club en op de eigen Abiant-platformen meer dan honderdvijftigduizend keer bekeken. In Life After eSports oriënteerde Nick den Hamer zich op zijn werkzame leven na zijn eSports-carrière. En ‘wie’ anders dan Abiant, kon Nick daarbij het beste adviseren. De professionele eSporter deed in het programma ervaring op als metselaar, lasser, chauffeur, installateur, poedercoater en verzinker. Ook mocht hij werken in een graafmachine, bulldozer, torenkraan, trekker, heftruck, manitou en met een drone. Abiant wil MCS (Multimodal Container Services), Nijhuis Bouw, Coatinc verzinkerij, Gebroeders Kok GWW, NG Shipyards en de familie Sterenborg nogmaals hartelijk danken voor hun enthousiaste medewerking! Winnende foto Abiant zomeractie: ‘Zomer-in-en/ of-op je bol’ Bij alle uitzendmedewerkers lag afgelopen zomer een Abiant-zonnebril in de brievenbus. Door een foto met de zonnebril te maken en deze te posten op Facebook, Instagram of Twitter, maakte je kans op een weekendje weg, een overnachting op de S.S. Rotterdam of een avondje karten, danwel bowlen. Uit de vele inzendingen is de foto van Roelina Hooiveld als winnaar uit de bus gekomen. Abiant Agro mediapartner van Bie de Boer Abiant Agro is sinds afgelopen voorjaar de trotse mediapartner van het videoprogramma Bie de Boer. Een agrarisch programma op het videoplatform Grandioos Groningen. Wekelijks verschijnen er reportages over Groningse akkerbouwers, veehouders en tuinders. Bie de Boer belicht tevens het belang van bijvoorbeeld imkers, goed agrarisch personeel, landbouwinnovaties, smart farming en vele andere actuele agrozaken. Inmiddels zijn er in het programma diverse Abiant-relaties geportretteerd en zijn onze Abiantagrodiensten klauwbekappen en aardappelselectie, evenals onze jeugdige Abiant-bollenpellers uitgebreid belicht. De afleveringen van Bie de Boer kun je kijken op www.grandioosgroningen.nl of volg Grandioos Groningen op Facebook. Ook op YouTube zijn de inmiddels 48 uitzendingen van Bie de Boer te vinden. november 2019 7

8 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication