9

BETERE SCHEIDING TUSSEN NIEUWBOUW EN ONDERHOUD DAVINCI YACHTS NEEMT APARTE ONDERHOUDSHAL IN GEBRUIK DaVinci Yachts brengt het jachtonderhoud onder in een aparte hal in Heeg. Daarmee ontstaat er een betere scheiding tussen de onderhoudswerkzaamheden en de assemblage van de nieuwe jachten. Ook werkt de werf aan de ontwikkeling van een nieuw 40 voets topmodel. Erik van Veen, directeur/eigenaar van DaVinci Yachts: “Hier in Heeg doen we tot op heden nieuwbouw, onderhoud, reparatie en stalling. Het wordt lastiger om nieuwbouw en onderhoud te combineren, het loopt te veel door elkaar heen. Te vaak wordt iemand die bezig is met de assemblage van een nieuw jacht gevraagd om even bij te springen bij een onderhoudsklus, en omgekeerd. Daarom wil ik die twee takken beter scheiden. Dat komt de efficiëntie in ons bouwproces en de kwaliteit ten goede. De casco’s van de DaVinci jachten worden in het Poolse Stettin gebouwd. Het is geen optie om daar ook de gehele afbouw van alle schepen te doen. Het is specialistisch werk dat we liever zelf doen. Niet alleen vanwege de kwaliteitsbewaking, maar ook omdat we in elk schip DE DAVINCI 35E IS ERG POPULAIR; BOUWNUMMER 18 STAAT OP STAPEL. speciale wensen van de klant verwerken. We maken geen boten voor massaproductie.” Hij vervolgt: “We hebben elders in Heeg een extra onderhoudshal gehuurd, waar een deel van onze vaklieden zich helemaal kan toeleggen op het onderhoud van de bestaande jachten. Op de vestiging in Heeg blijven we de nieuwbouw, oplevering, verkoop, stalling, doen. En proefvaarten met klanten, want ook daarvoor leent deze locatie zich uitstekend.” SCHOT IN DE ROOS DaVinci Yachts bestaat sinds 2001. Steven Boersma bracht toen het eerste model van 29 voet uit: een weekendcruiser in retro-stijl, met de nadruk op een buitenbeleving: open JACHTBOUW NEDERLAND FEBRUARI 2021 9

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication