19

2020. Grégoire Outters, vice-president en general manager van FLIR’s Maritime segment, waar Raymarine deel van uitmaakt: “Dit prestigieuze internationale event geeft waardering aan excellente prestaties in de jachtbouwindustrie. Innovatie speelt een sleutelrol en de awards bieden het perfecte platform om bedrijven en mensen te belonen die continu hun grenzen verleggen. Ze zijn inspirerend en hun bijdragen worden welverdiend erkend.” EXTRA FEESTELIJK Op 19 november zal de overdekte binnenplaats van Het Scheepvaartmuseum weer plaats bieden aan mooi gedekte tafels voor maximaal 375 dinergasten, voor een groot deel bezoekers en deelnemers aan METSTRADE, die per rondvaartboot van de RAI naar Het Scheepvaartmuseum worden vervoerd. Dros: “We gaan er met entertainment een extra feestelijk programma van maken om het vijfjarig bestaan te vieren. Voor het eerst wordt de mogelijkheid geboden om na het eten aan tafel te blijven zitten om na te borrelen. We kregen signalen dat deelnemers ook op deze avond graag willen netwerken. Het museum bezoeken is trouwens ook mogelijk. Het is gewoon een heel leuke avond!” www.boatbuilderawards.com TEKST EN FOTO’S RENS GROENENDIJK DE CATEGORIEËN VAN DE BOAT BUILDER AWARDS EN SPONSORS OP EEN RIJTJE: Raymarine: Headline sponsor Lumishore: Collaborative Solution between a Superyacht Builder (over 24m) and its Supply Chain Partner Ultraflex: Collaborative Solution between a Production Boat Builder and its Supply Chain Partner for vessels under 24m Fusion: Dometic: UCINA: Gurit: Innovative On-Board Design Solution Innovation in a Production Process Environmental Initiative Rising star Marine Resources: Best Apprenticeship or Training Scheme Volvo Penta: International Distributor or Dealer Development Side-Power: Lifetime Achievement Sunbrella: After-dinner drinks THE SHIPYARD BIJ HET SUPERYACHT PAVILLION IS EEN SPECIALE PLEK OM TE NETWERKEN, VOOR BEZOEKERS EN EXPOSANTEN HEEL BELANGRIJK TIJDENS METSTRADE. DRINGEN BIJ METSTRADE METSTRADE 2019 wordt gehouden van 19 tot 21 november in het beurscomplex RAI Amsterdam. Dat lijkt nog ver weg, maar nu reeds is het overgrote deel van de stands geboekt. Al tijdens de beurs in 2018 tekenden maar liefst 1.100 exposanten in voor de volgende editie van de internationale vakbeurs. Om nog gebruik te kunnen maken van de Early Bird korting meldden zich in de periode tot maart nog eens 200 standhouders. “Vroegtijdig boeken is niet alleen economisch aantrekkelijk door het prijsvoordeel, exposanten willen ook op een specifieke plaats staan”, aldus beursmanager Irene Dros van RAI Amsterdam. Een groot aantal van de bedrijven die opnieuw boekten is afkomstig uit het SuperYacht Pavilion, dat afgelopen jaar uitbreidde naar drie hallen en The Shipyard, een speciaal voor de sector gereserveerd gebied voor netwerken en afspraken. Een van de vroegboekers, Suzanne Blaustone, Chief Executive van het Britse Barton Marine, dat uitrusting voor zeilboten levert: “METSTRADE is voor ons het hoogtepunt van het jaar omdat we het grootste deel van onze klanten van over heel de wereld ontmoeten. We hebben al vroeg geboekt omdat er geen andere beurs is met zo veel bedrijvigheid, plezier en betrokkenheid voor professionals in de maritieme wereld.” Hendrik van der Linden, sales director bij Lewmar: “METSTRADE was zeer succesvol voor Lewmar omdat we niet alleen onze belangrijkste klanten ontmoetten, maar ook in contact kwamen met kleinere werven. Er was veel optimisme, met veel nieuwe projecten. Het was inspirerend om te zien dat een nieuwe generatie vakmensen bij ons langs kwam. Het is geweldig om over hun innovatieve visie te horen en de manier waarop ze nieuwe technologie omarmen.” DE JUISTE BEZOEKERS Exposanten blijken uit onderzoek door de beursorganisatie vooral tevreden te zijn over de diversiteit van de bezoekers. Voor het eerst verwelkomde METSTRADE in een grote groep handelsadviseurs van ambassades uit 37 landen. In 2018 telde men 26.052 bezoeken door 16.716 bezoekers, vijf procent meer vergeleken met 2017; sinds jaren is het een stijgende lijn. De laatste editie van METSTRADE telde een sterk gestegen aantal bezoekers uit de VS, Italië en Denemarken, plus opkomende landen in de pleziervaartsector, inclusief de Verenigde Arabische Emiraten en Rusland. Uit Nederland kwamen ook meer bezoekers, vooral van grote ondernemingen. Het aantal landenpaviljoens is afgelopen jaar door de deelname van Denemarken gegroeid tot negentien. Julie Balzano, Sr. Director Export Development van de US National Marine Manufacturers Association (NMMA) vond het een geweldige beurs: “De kwaliteit van de kopers viel onze exposerende leden op. Het USA Pavilion is ook in 2019 van de partij, het is een ‘must-attend event’ voor NMMA-leden.” www.metstrade.com JACHTBOUW NEDERLAND APRIL 2019 19

20 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication