Tabel 59a: Praktische taalvaardigheden Papiamentu per opleidingsniveau in groep 2 10 20 30 40 50 60 70 80 0 Het lezen van een medicijnv oorschri$ Laag Middelbaar Hoog totaal 61,5 41,5 40,2 42,6 Het schrijven van een sollicita= ebrief 61,5 67,5 62,1 63,6 Voorleze n van kinderen 46,2 42,9 33 37,1 Boeken lezen 60 59,4 40,3 47,4 Officiële brieven lezen 58,3 61 56,8 58,2 Handleidi ngenleze n 46,2 35 46,6 43,3 Boekinge n doen op internet 53,8 58,5 54,5 55,6 Tabel 59b: Praktische taalvaardigheden Nederlands per opleidingsniveau in groep 2 100 101 93 94 95 96 97 98 99 Het lezen van een medicijnv oorschri$ Laag Middelbaar Hoog totaal 100 95,7 99 100 Het schrijven van een sollicita= ebrief 100 97,8 99 98,7 Voorleze n van kinderen 100 97,8 96,9 97,8 Boeken lezen 100 97,9 99 98,7 Officiële brieven lezen 100 97,9 97,9 98,1 Handleidi ngenleze n 100 97,8 99 98,7 Boekinge n doen op internet 100 97,8 97,9 98,1 Belas=ng aangi$e doen 100 95,6 96,9 100 Onder=te ling lezen bij televisiep rogramm a's 100 97,8 97,9 98,1 Voor schrijfvaardigheid in het Papiamentu ligt het percentage deelnemers dat aangeeft een activiteit niet uit te kunnen voeren op 30,7% en bij schrijfvaardigheden op is dit 33,1%. Bij de leesvaardigheden in het Nederlands ligt het percentage deelnemers dat aangeeft één of meerdere activiteiten niet te kunnen op 4,65% en voor de schrijfvaardigheden op 4,5%. Belas=ng aangi$e doen 46,2 46,3 38,6 41,5 Onder=te ling lezen bij televisiep rogramm a's 61,5 61 59 54,3 CPS Onderwijsontwikkeling en advies 41
43 Online Touch Home