De Agrarische Klantreis De Agrarische Klantreis brengt het aankoopproces van de boer stapsgewijs in kaart. Het helpt je om in het begin van het aankoopproces (de bewustwordings- en onderzoeksfase) op te duiken, en onder de aandacht te komen bij jouw potentiële klant. Door deze reis te visualiseren, wordt duidelijk hoe je deze klant in al deze fases het beste kunt helpen. Met als einddoel dat hij bij jou tot aankoop over zal gaan. Door hem in alle fases goed te bedienen, creëer je een ultieme klantbeleving. Hierdoor maak je van hem niet alleen een terugkerende klant die vaker bij je zal kopen, maar zal hij jou ook aanbevelen bij anderen. Naast een tevreden klant maak je hem dus ook een ambassadeur voor jou. Tip! Wil je zelf eens de klantreis uitproberen? Plaats jouw ideale klant in het midden en stel jezelf bij elke fase de volgende vragen: Fase 1 Hoe kunnen we de boer helpen met bewust worden? 1 Fase 5 Hoe kunnen we de boer helpen met gebruiken? 5 2 Fase 2 Hoe kunnen we de boer helpen met onderzoeken? Bedien je klant in elke fase van het aankoopproces. Vanaf het bewust worden en onderzoeken tot aan het aankopen en gebruiken: zorg voor een ultieme klantbeleving. Dat doe je door elke fase van deze klantreis in kaart te brengen en goed na te denken hoe je hem het beste kunt bedienen. Zorg ervoor dat je goed begrijpt wat de beweegredenen van een potentiële koper zijn, welke stappen hij neemt in het aankoopproces en hoe je hem tijdens dit proces in zijn tempo het beste kunt helpen. Wil je hier meer over weten? Bekijk dan de video over de Agrarische Klantreis. Fase 4 Hoe kunnen we de boer helpen met kopen? 4 3 Fase 3 Hoe kunnen we de boer helpen met beslissen? 13
14 Online Touch Home