20

Klantcase: Ruimtevitaal Regisseurs Wie is de klant? Ruimtevitaal Regisseurs. Met het speciale programma ‘Werken aan toekomstgerichte erven Achterhoek’ zet de stichting zijn professionals in om boeren en buitenlui te helpen bij specifi eke vragen over de (soms grote) uitdagingen waarmee zij te maken krijgen. Wat was hun vraag? Een jonge stichting, met een nieuw programma. Dat betekent een behoefte aan naamsbekendheid en zichtbaarheid. Het doel was dan ook met name om boeren en buitenlui te informeren over hun bestaan en duidelijk te maken dat Ruimtevitaal Regisseurs kan helpen met het speciaal voor deze doelgroep ontworpen programma WATEA. Welke oplossing hebben wij voor ze bedacht? Wij hebben een campagne bedacht die aansluit bij hun vraag: Wij helpen de doelgroep bewust te worden van het WATEA-programma met een online videoserie. In deze serie behandelen we per video één onderwerp dat gaat over veelvoorkomende uitdagingen, zoals ‘Stoppen met je boerenbedrijf?’. Met content over herkenbare onderwerpen vergroten we de kans dat de doelgroep de video’s daadwerkelijk zal bekijken en werken we actief aan de naamsbekendheid. 20 Scan de QR-code en bekijk de video In de eerste video van de serie gaat presentator Koen op bezoek bij Wim en Wilma, twee melkveehouders uit Voorst. Hij spreekt hen over hun vraag om te stoppen met het bedrijf. De zichtbaarheid pakken we aan door de serie online aan te jagen via advertorials op de website en via een nieuwsbrief van Vee & Gewas. Vervolgens helpen we de doelgroep met onderzoeken door aan het einde van de video’s een duidelijke call to action te plaatsen om contact op te nemen en de website te bezoeken. Op de website kan de kijker zijn onderzoek vervolgen door middel van informatieve artikelen, die hem helpen in zijn zoektocht, en een korte video waarin laagdrempelig en snel de belangrijkste onderdelen van het programma worden uitgelegd.

21 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication