23

Bereik 24/7 Elk (media)kanaal heeft zijn eigen, specifieke kenmerken en bereik. En dat is geen kwestie van louter (uit)zenden. Het draait steeds meer om vindbaarheid en interactie. Agrio ervaart elke dag de dynamiek op dit vlak. Deze ervaringen en opgedane kennis om zo effectief mogelijk 24/7 te communiceren per kanaal, gebruiken we niet alleen voor onze eigen uitgeefaanpak, maar stellen we ook ter beschikking aan onze klanten. Transparantie Agrio deelt niet voor niets bereikcijfers van print, online, events en uitzendingen altijd heel transparant. Naast de gegevens in deze mediakit doen we dat op elk gewenst moment ook real-time, zodat adverteerders weten wat ze qua bereik en impact (crossmediaal) kunnen verwachten. Deze bereikcijfers onderstrepen de positie van Agrio als uitgever met het hoogste totaalbereik in agrarisch Nederland. Onze digitale abonnementen strategie en ook het beproefde controlled circulation model (bij de verzending van printtitels, zie schema) verhoogt het bereik. Echter, bereik is één, maar dit bepaalt niet de totale impact van jouw boodschap. Impact door inzicht in data Bij Agrio is de continu geactualiseerde agrarische database, met koppelingen met meerdere databronnen, de basis (zie pagina 31) om inzicht in behoeftes te krijgen en een vertaalslag naar impact te realiseren. Wederom interessant voor de doorontwikkeling van onze eigen portfolio. Maar het geeft ook toegevoegde waarde om campagnes (in welke vorm dan ook) van onze adverteerders nog beter te laten aanslaan. Deze data geven ook veel inzicht in de klantreis van de klant en dat vergroot de kansen voor een goede timing. Dit is van grote invloed op het resultaat van onder meer een kennispartnerschap. Jouw ideale klant Jouw ideale klant: dat kunnen alle boeren zijn, maar veel vaker is het een kleiner, specifiek segment. Er zijn legio (nieuwe) mogelijkheden om specifieke doelgroepen te selecteren en te bereiken. Denk aan: special newsletters, online thema-uitzendingen, een event of een gerichte bijsluiter (selecties mogelijk op regio, aantal hectares, dieren etc.). Agrio helpt je graag om deze ideale klanten TIP: Bied oplossingen aan waarmee het dagelijks werk voor boeren wordt verbeterd. Voeg mediabeleving toe en presenteer de informatie simpel en luchtig. Denk aan een vraag & antwoord video(serie). te vinden, te informeren en te binden. Het denken vanuit het perspectief van de klant is daarbij heel belangrijk. Ofwel: welke boodschap kun je op welk moment aan wie geven, zodat er een optimaal effect wordt bereikt? Onderscheidend verspreidingsmodel Waar andere agrarische uitgevers alleen hun abonnees of leden bereiken, gaat Agrio een stap verder. Agrio’s Agrarische Database bevat 97 procent van de adressen van de Nederlandse boeren. Ruim 60 procent van de boeren in Nederland heeft een abonnement bij Agrio. Boeren die nog geen betaald abonnement hebben, ontvangen via een wisselschema ook regelmatig een uitgave in print en/of online. Zo bereik je per editie bijna 80 procent van de totale doelgroep. week A week B week C Vaste ontvangers print, met toegang tot digitaal Vakblad Niet-vaste ontvangers, verdeeld over groepen. Deze week in print werving Niet-vaste ontvangers, verdeeld over groepen. Deze week in digitale werving Niet-vaste ontvangers, verdeeld over groepen. Deze week geen werving Onthoudingsgroepen t.b.v. abonneewerving (termijn 3-6 maanden) Niet in Agrio-bestand (<3%) Verspreidingsmodel Agrio 23 Doelgericht adverteren

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication