Inzet en roostering Er is een nieuw plan gemaakt voor een centrale sturing op inzet en roostering. Door samenwerking van meerdere afdelingen zijn eisen voor een nieuw plansysteem geformuleerd, is een bereikbaarheidsdienst ingevoerd en is de samenwerking met externe partijen verbeterd. Samenwerking Door de coronacrisis heeft samenwerken binnen en buiten de organisatie een vlucht genomen. Bijna honderd medewerkers zijn locatie-overstijgend ingezet op nieuwe corona-afdelingen. Het oprichten van een regionaal Covid Capaciteit Center komt elders in het verslag uitvoerig aan bod. Citaten deelnemers project Welslagen “Ik ben zo dankbaar dat dit project op mijn pad komt. Ik mag naar school, ik heb een baan en ik ga mensen ontmoeten.” “Op dinsdag 18 augustus jl. ontmoetten het team van Amaris en de 15 deelnemers van het project Welslagen elkaar voor het eerst. Alle drie de heren en twaalf dames werden zelfs bij hun voornaam begroet bij binnenkomst wat een prettig ‘wij-gevoel’ gaf. Nadat er wat praktische informatie werd gedeeld over corona-afstand houden en hoe de lesdagen op maandag zullen gaan, begonnen we aan ons voorstelrondje aan de hand van een meegenomen voorwerp.” “Er zijn diverse nationaliteiten, zoals Brits, Ugandees en Ecuadoraans binnen de groep te bespeuren. Uiteraard spreekt iedereen goed Nederlands. Qua werkachtergrond heeft de groep soms de zorg, maar ook horeca, administratief, luchtvaart en soms wat werkloosheid in haar rugzak. Het merendeel is rond de 50 jaar jong en iedereen is super gemotiveerd om aan dit traject te beginnen.” Amaris jaarverslag 2020 21