7

specifieke behoeftes. In onze dienstverlening zetten we in op technologie en innovatie vanuit de gedachte: digitaal wat kan, dichtbij wat moet. Samenwerking staat hierbij centraal. We bieden een integraal Amaris aanbod en werken steeds meer samen in de regio en met mantelzorgers en vrijwilligers. Onze medewerkers krijgen zoveel mogelijk de ruimte om hun vak uit te oefenen, doordat we de zorg regelarm organiseren. Strategische ambities We zetten in op preventie om ervoor te zorgen dat we cliënten zo lang mogelijk uit complexe zorgvragen houden (uitstelzorg). We bieden zorg meer bij cliënten thuis of in de buurt aan. Niet meer alleen op onze locaties, maar juist ook ambulant bij de cliënt thuis of in de eigen omgeving. Daarnaast wordt de scheidslijn tussen de verschillende diensten thuiszorg of zorg op locatie minder sterk . We verlenen de komende jaren de zorg ook meer in samenhang. Zowel intern door intensiever multidisciplinair te gaan samenwerken, als ook extern krachten te bundelen en onze samenwerking met andere partijen in de regio te intensiveren. In dit verslag vertellen we hoe Amaris nu en in de toekomst werkt aan de realisatie van deze strategie. We doen dit op verschillende gebieden: ontwikkelingen van de organisatie en omgeving, de zorg en de medewerker. Daarnaast lichten we wat algemene onderwerpen toe die bijdragen aan onze kwaliteit van dienstverlening. Amaris kwaliteitsjaarverslag 2022 7

8 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication