39

3.7 SOCIAL MEDIA LinkedIn en Twitter worden vooral ingezet om ledennieuws te delen met ‘de wereld’, om regio ontwikkelingen onder de aandacht te brengen, om kennis of innovaties te delen of om onze activiteiten te promoten. Het bereik van social media is veel breder dan de nieuws- en persberichten, dat maakt dit kanaal zeer geschikt voor het promoten van de vereniging en de regio. Ook wordt het ingezet om mensen naar de website te trekken voor meer informatie. Om het bereik te vergroten is ‘taggen’ het sleutelwoord. Ook worden het bestuur en het team bij elk AYOP-bericht gevraagd dit bericht te delen of van commentaar te voorzien. Daarnaast wordt social media ingezet om relevant nieuws van derden te delen via de AYOP-kanalen, dit kunnen leden, verenigingen of overheden zijn. Belangrijk is dat bij dit nieuws de relatie met AYOP d.m.v. commentaar wordt toegelicht. Tenslotte neemt AYOP een actieve houding aan door regelmatig te reageren op berichten van leden en stakeholders d.m.v. comments en likes. JAARPLAN 2021 39

40 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication