54

11 Allerlei (incl. info KOW) Ouderhulp Bij een groot aantal activiteiten, zowel in school als daarbuiten doen wij graag een beroep op de medewerking van de ouders. Bijvoorbeeld bij lezen, voorlezen, spelletjes, de computer, handvaardigheid, lichamelijke oefening, zwemmen, sportactiviteiten, Kompaswijzer, excursies, vieringen, klussen, schoonmaakactiviteiten en overblijven. Een aantal van deze activiteiten wordt georganiseerd door werkgroepen bestaande uit leden van de ouderraad en schoolteam. Echter in de praktijk blijkt dat we handen tekort komen. Aan het begin van het nieuwe schooljaar zal er daarom een digitale vragenlijst worden uitgezet, waarin een beroep wordt gedaan op uw medewerking m.b.t. een aantal activiteiten. We hopen dat er veel ouders, verzorgers zullen reageren! BSO en de Peutergroep Als je de hele dag op school hebt gezeten, wil je niets liever dan ontspannen en fijn spelen met leeftijdsgenootjes. Dat kan bij de BSO Schatduikers in Het Kroonjuweel. Als alle kinderen zijn gearriveerd, wordt er eerst wat gegeten en gedronken. Daarna is het speeltijd. Samen buiten spelen, verkleden, knutselen, sporten, spelletjes doen en nog veel meer. Bij de BSO organiseren we activiteiten rondom de vier thema’s; sport & spel, kunst & cultuur, techniek en natuur. Vanzelfsprekend mogen de kinderen zelf kiezen wat zij leuk vinden om te doen. In de schoolvakanties maken de medewerkers er een echt feestje van. Het is tenslotte vakantie! Peutergroep: een goede voorbereiding op de basisschool Voor je het weet, is je kleine baby een nieuwsgierige peuter geworden. Klaar om nieuwe dingen te ontdekken en andere kinderen te leren kennen. Een mooi moment voor hem of haar om naar de peutergroep te gaan. Uw kind is van harte welkom bij peutergroep Schatduikers in het Kroonjuweel. De peutergroep maakt de overgang naar de basisschool minder groot. De kinderen (2 – 4 jaar) leren om met andere kinderen te spelen. Ze zitten samen in de kring, zingen, knutselen en doen spelletjes. Op de peutergroep wordt een vast programma gehanteerd.

55 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication