15

Lang Leve De Muziek is het verhaal van de grote plek die Nederlandstalige populaire muziek de voorbije decennia in ons hart heeft veroverd. Iedereen heeft een favoriet nummer in het Nederlands. En bijna iedereen heeft een Nederlandstalig nummer tussen zijn favorieten aller tijden zitten. Het zijn de liedjes die we luidkeels meezingen. Die we kiezen voor de Grote Momenten van het leven. Een liefdesverklaring, een openingsdans, een geboorte, een afscheid… Lang leve de muziek! biedt je een wonderlijke trip langs 60 jaar liedjes uit de Lage Landen. Een eerbetoon aan meer dan 200 artiesten en groepen in de grootste interactieve muziektentoonstelling ooit in Vlaanderen. Van Will Tura tot Bazart en van Boudewijn de Groot tot de Jeugd van Tegenwoordig. Meer info - https://langlevedemuziek.be/ Deze unieke expo is nog open tot 9 juni 2019 Zelden zagen we zo’n amusante tentoonstelling. - De Morgen Een schatkamer van het Nederlandstalige lied. Belpop op ieders maat - Nieuwsblad Nostalgie voor alle leeftijden. - De Gentenaar Nieuw Fietsnetwerk Frans-Vlaanderen ‘Leievallei & Frans-Vlaamse heuvels’ Het fietsnetwerk Westhoek loopt binnenkort, vanaf 29 maart 2019, door over de grens naar de zuidelijke Franse Westhoek. Dit voorjaar opent in Noord-Frankrijk het allereerste Franse fietsnetwerk via knooppunten. Het sluit naadloos aan op het netwerk ‘WESTHOEK’, goed voor 830 km fietsplezier over de schreve! ‘Leievallei & Frans-Vlaamse heuvels’ Meer info: https://www.toerismewesthoek.be/nl/fietsnetwerk-frans-vlaanderen Heuvelland om van te snoepen – expo Kerk KEMMEL De tentoonstelling telt het verhaal van 40 jaar Zoetemarkt. Die is verbonden aan de Dries, het eeuwenoude centrum van Kemmel. “De tradities van taarten bakken of snoepgoed bedelen, vertellen ons over de eeuwenoude cycli van seizoenen, over het leven en de feesten die ermee samenhangen”, aldus Toerisme Heuvelland. “ Plaats: Sint-Laurentiuskerk in Kemmel loopt vanaf 30 maart tot 3 november Ook bepaalde evenementen laten een snoepspoor na, denk maar aan de Borelle met zijn ‘patacons’. Uiteindelijk zien we een evolutie in het omgaan met zoetigheid, van basisvoedsel tot gedemocratiseerd luxeproduct.”

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication