11

Blik op Zeewolde - juli 2020 Titel pagina MiBoBox, het brievenbusborrelpakketje kantoor via Skype wordt geborreld of gewoon lekker zelf gesnackt, het gaat om de blijk van waardering. ‘Dit brievenbuspakketje is de ideale manier om je werknemer te verrassen, maar ook om als bedrijf je dankbaarheid te tonen aan je team.’ De MiBoBox kent drie varianten. Een standaardbox gevuld met twee soorten chips, borrelnootjes, droge ‘Hey topper’ staat er op de box die, zo hopen Justin Cageling en Lex Krijnen, zoveel mogelijk thuiswerkenden van hun baas thuisgestuurd krijgen. Naast hun ICT studie op Hogeschool Windesheim Zwolle, zijn de studenten hun eigen onderneming gestart. Harderwijker Justin Cageling: ‘We hoorden van mensen om ons heen dat ze in deze tijd van thuiswerken en afstand houden het sociale, informele contact met hun collega’s erg missen met name de vrijdagmiddagborrel en kantoorlunches.’ Met Lex Krijnen uit Zeewolde bedacht hij de MiBoBox. ‘We hebben onderzoek gedaan en dat sociale gemis wordt door veel werkgevers en werknemers ervaren. De onderlinge samenhang is moeilijk thuis vanachter de computer op te vangen.’ De MiBoBox is een manier om werknemers een hart onder de riem te steken. ‘De middagborrelbox moet een brievenbuspakketje zijn met alles voor een gezellige middagborrel’, zo bedachten de twee jonge ondernemers. Of er nu met het hele worst en een kaartje. De tweede variant is een box waarbij het bedrijf een eigen ontwerp kan aanleveren. Waar de twee ondernemers zelf nog het meest enthousiast over zijn, is de maatwerkbox. ‘Daarin is heel veel mogelijk. Bijvoorbeeld verschillende producten en themaboxen met eigen huisstijl. Bedrijven kunnen daarvoor contact met ons opnemen. Wij denken graag mee om een passende box samen te stellen.’ Het toekomstplan voor het duo is duidelijk: ‘Dat werkgevers zoveel mogelijk medewerkers met ons product.’ MIBOBOX.NL Multideur groeit ook in Coronatijd ‘Dankzij de BMKB-regeling zien we de toekomst, ook in coronatijd, positief’, zegt Maarten Zijlstra, samen met Johannes de Jager directeur van Multideur. Het Zeewoldense bedrijf levert, keurt, monteert, onderhoudt en repareert industrie- en garagedeuren in heel Nederland. ‘Waar we ons voorheen richtten op de productie van industrie- en garagedeuren, focussen we ons de afgelopen jaren meer en meer op service en onderhoud. Met ruim 20 gespecialiseerde monteurs in dienst is Multideur in staat om ongeacht het merk van de deur reparaties en onderhoud uit te voeren.’ Stackdoor ‘Onder de naam Stackdoor leveren we een uniek product in de markt, een specialistische, stapelbare beveiligingshekken en rolluiken. Dit doen we vanuit Zeewolde, een fijne plek om te ondernemen en bovendien heel centraal in Nederland.’ Maarten vertelt dat het bedrijf sinds 2017 dertig tot veertig procent per jaar groeit. ‘Dit gaat niet vanzelf. We hebben flink geïnvesteerd, onder andere in ICT en het aannemen van goede vakmensen.’ Om verder door te investeren had het bedrijf behoefDeze maand is de ondernemersmicrofoon in handen van Corry Opgelder, samen met haar echtgenoot Erwin is zij in 2003 FlevoDirect gestart. Flevodirect is met kantoren in Zeewolde en Lelystad actief in uitzenden, detacheren en werving en selectie. Hun klanten ontvangen HR-advies op maat, zij verzorgen Persoonlijk Profiel Analyses in selecties en bieden uitzendkrachten gratis de FlevoDirect Academy, hun eigen opleidingsportal. Hoe ziet jullie team eruit? ‘We werken met elf gemotiveerde medewerkers. Kennis en training van te aan kapitaal. Hierover was Maarten begin dit jaar in gesprek met Rabobank Flevoland. Impact valt mee ‘En toen kregen we ook in Nederland te maken met corona. De gesprekken over een financiering bij de bank hebben we even on hold gezet. Hoewel de maanden maart en april onzeker waren, kunnen we nu gelukkig zeggen dat de impact van de pandemie op ons bedrijf zich weer hersteld. Hoewel we iets minder deuren aan bedrijven verkopen, loopt de servicetak van het bedrijf goed door. Daarnaast lanceerden we een succesvolle actie voor particulieren voor het vervangen van garagedeuren.’ De BMKB-regeling, waarbij de overheid voor 75 procent garant staat, gaf ons weer perspectief.’ Multideur miste omzet door corona en had daardoor liquiditeiten nodig om de bedrijfsvoering te kunonze eigen medewerkers én van onze uitzendkrachten vinden we erg belangrijk. Zo proberen we het beste uit iedereen te halen. We staan dagelijks voor al onze klanten klaar, nu even door Corona op afspraak. Maar straks hopen we iedereen weer zonder afspraak te kunnen ontmoeten. Wij zijn laagdrempelig, iedereen is welkom; alleen moet een werkzoekende al wel in Nederland wonen of de beschikking hebben over woonruimte. FlevoDirect haalt geen kandidaten uit het buitenland om hier te komen werken.’ Hoe ziet jouw werkweek eruit? ‘Heel divers. Ondersteunen van de vestinen blijven bekostigen. Daarnaast waren investeringen noodzakelijk voor de toekomstbestendigheid van het bedrijf zodat bij herstel van de markt de stijgende lijn in groei weer gerealiseerd kan worden. Meedenken ‘De aanvraag verliep goed. We hadden onze cijfers op orde en Ton van Wezep, accountmanager MKB van Rabobank Flevoland, kende ons bedrijf al. Wat ik heel prettig vond is dat het tijdens onze gesprekken niet alleen over cijfers en rapporten ging. Dat Ton heel erg met ons meedacht en advies gaf, heeft ons erg geholpen. Hij begrijpt ons bedrijf en onze markt, waardoor hij een beter beeld Maarten Zijlstra, directeur Multideur gingen en vestigingsmanagers, ik bedenk nieuwe plannen met Erwin om alles steeds beter te laten verlopen, onderhoud contacten met relaties, recruiten van nieuw talent en met mijn jarenlange ervaring in de business train ik ons eigen personeel. Geen dag is hetzelfde, juist doordat FlevoDirect een hele brede klantenkring bedient. Van ICT, schoonmaak, productie, naar commerciële binnendienst, financiële kandidaten, magazijn/heftruckchauffeurs. Wij bemiddelen in alle beroepsgroepen en op alle niveaus.’ Hoe zie je de toekomst van je bedrijf? ‘Binnen 5 jaar verwachten wij nog meer vestigingen te hebben in deze regio en nóg meer mensen voor onze organisatie aan werk te kunnen helpen. Er is behoefte aan onze manier van dienstverlening, juist omdat wij anders werken dan de meeste bureaus. Zichtbaar, laagdrempelig, oprechte interesse en veel persoonlijk contact met bedrijven en werkzoekenden. Onze ondersteuning op HR gebied wordt ook gewaardeerd.’ Wat is jouw ervaring met de BKZ? ‘Wij dragen de Bedrijfskring een warm hart toe. Het bezoeken en ontvangen van medeondernemers vind ik het leukste wat er is. Bij iedereen in de keuken kijken. Dat is het allerleukste van mijn vak. Dus als dit straks weer kan, staan wij in de startblokken! heeft van de potentie van Multideur.’ Ook Ton van Wezep is enthousiast: ‘Samen met mijn collega’s breng ik onder andere de overheidsregelingen in kaart, bespreken we uitstel voor het aflossen van leningen en kunnen we meekijken met de bedrijfsvoering. Ik luister, denk mee en geef advies. Dit doen we telefonisch, want ook ik werk zoveel mogelijk vanuit huis. Multideur is een aansprekend voorbeeld van een bedrijf met een realistisch en mooi groeiscenario. Het is fijn dat deze groei ook in coronatijd voortgezet kan worden.’ We hoeven niet op de rem te trappen. We kunnen verder met de uitbreiding van ons serviceapparaat en we kunnen onze unieke producten blijven doorontwikkelen’, Zijlstra positief. besluit Maarten Ondernemersmicrofoon Corry Opgelder verrassen de nieuwe Beauty Lounge Zeewolde. Ze heeft altijd in de verzekeringswereld gewerkt, maar heeft vorig jaar besloten haar hart en passie te volgen. ‘Dat is best een hele stap geweest’, vertelt ze. ‘Ik heb mij laten omscholen en diverse opleidingen en cursussen gevolgd en behaald. In mijn huis richtte ik een klein kamertje in als salon. Hier behandelde ik vriendinnen zodat ik veel kon oefenen. Begin dit jaar bood Samantha de Vries mij een ruimte aan midden in het dorp zodat ik daar mijn eigen salon kon beginnen. Met heel veel positieve energie is deze ruimte ingericht als salon en door de GGD goedgekeurd. Het was een fikse teleurstelling toen ik net een dag na de opening, weer moest sluiten vanwege de coronamaatregelen. Sinds 11 mei ben ik weer aan het 11 Nieuw: Beauty Lounge Zeewolde Patricia Kaijen is eigenaar van werk en doe nu iets waar ik ontzettend blij van word. De gesprekken zijn superleuk, tegelijk ben ik bezig met het mooier maken van de klant.’ In de sfeervolle salon kunnen mensen terecht voor diverse behandelingen waaronder het waxen van de wenkbrauwen, gezicht en lichaam, wimperlifting, HennaBrows en permanente make up voor de wenkbrauwen. Patricia: ‘Ik vind het belangrijk om te luisteren naar de wensen van de klant en deze ook toe te passen. Ik ben pas tevreden als iemand met een goed en heerlijk gevoel mijn salon uitloopt.’ Beauty Lounge Zeewolde zit aan het Kerkplein nummer 18, boven de Zeeman. Meer informatie en boeken van een behandeling via www.beauty-lounge-Zeewolde.com of kom langs in de salon. Bedrijfskring Zeewolde kop

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication