11

Blik op Zeewolde - mei 2020 11 voegen Owyn Mulder (21) van Omedia is de initiatiefnemer van horecazeewolde.nl, waar horecaondernemers sinds het begin van de lock down van hun zaken, veel steun aan hebben gehad. Owyn Mulder De site, pro bono, zonder kosten voor de deelnemers gemaakt, geeft een overzicht van bezorg- of afhaaldiensten van de Zeewoldese horeca. Waarom heb je dit initiatief genomen? ‘Bijna iedere horecaondernemer heeft zijn omzet in rook op zien gaan. Veel horecaondernemers zijn hier slim op Chahid Charrak verdiende als 13-, 14-jarige een zakcentje door zijn stiefvader te helpen met tegelen. Tegels aangeven, lijm aanmaken. Langzamerhand werd hij wegwijs in de tegelhandel. Een ander zou het erbij laten maar hij had al vroeg de wens om ‘later’ rijk te worden, leerde veel en zag mogelijkheden. In 2008 startte hij met Megadump Tiel. In datzelfde jaar startten Eelco Kalsbeek en Florus Immerzeel met het Tegeldepot. In 2015 gingen de bedrijven samen verder. Samen met Eelco Kalsbeek (Florus liet zich uitkopen) vormt hij de tweekoppige directie. Inmiddels heeft Tegeldepot naast Zeewolde en Tiel vestigingen in Dalen, Wormer, Meppel en is ook online actief. De Badkamer Factory in Amersfoort (voor het hoge segment) hoort ook bij de groep, net als een Belgische webshop in badkamers. Deze maand is de ondernemersmicrofoon in handen van Linda Pelser van PELSCH een groothandel in huidverbeteringscosmetica. Na haar baan bij een internationaal handelskantoor, waar zij onder andere chemicaliën verkocht, kwam zij in aanraking met een Zwitsers cosmeticabedrijf. Daarna ging het balletje rollen en in 2005 heeft zij haar eigen bedrijf opgericht. ‘Gezien mijn commerciële achtergrond en kennis van de Duitse taal ben ik benaderd om voor een Zwitsers cosmeticabedrijf te gaan werken. In 2004 ben ik benaderd door het Duitse cosmeticabedrijf, mijn ingesprongen door bijvoorbeeld eten te bezorgen, afhaalloketten te openen en cadeaubonnen aan te bieden. Wij willen hen een riem onder het hart steken en hebben een actuele ‘digitale verzamelplaats’ gebouwd. Zo is het heel laagdrempelig gemaakt voor inwoners van Zeewolde. Voor Harderwijk hebben we een soortgelijke site gemaakt.’ Wie zijn jullie? ‘Omedia helpt bedrijven met het digitaal positioneren van hun organisatie door middel van online marketing (strategieën). Wij zorgen er samen met de opdrachtgever voor dat het maximale resultaat uit de online kanalen behaald wordt en de opdrachtgever hierdoor exponentieel groeit. Dat doen wij voornamelijk door het ontwikkelen van slimme, rendabele campagnes op Google en het ontwikkelen van websites en webshops. Wij zijn gespecialiseerd en gecertificeerd in zoekmachinemarketing en Ecommerce en werken voor hele grote webshops, maar net zo makkelijk voor kleintjes als de lokale bakker. Deze diversiteit maakt het enorm leuk. Het afgelopen jaar zijn wij erg snel gegroeid. Wij merken dat ondernemers bij de meeste marketingbedrijven niet de persoonlijke aandacht krijgen die zij verdienen en wel betalen voor torenhoge overheadkosten. Wij onderscheiden ons door hard dorpsgenoten werken, ijzersterke campagnes, lage overheadkosten, knallende resultaten en persoonlijk, laagdrempelig contact. Wie is Owyn Mulder? ‘Zeewoldenaar, 21 jaar oud, digitale nerd. Omedia ben ik gestart door zelfstudie, sinds mijn 16e lees ik al boeken, volg cursussen, lees blogs en ben ik al bezig met meerdere webshops en online marketing. Ik heb een echte passie voor digital en ben altijd ondernemend geweest. Nadat ik mijn topsportcarrière voortijdig heb moeten afsluiten door een blessure, heb ik altijd de drive gehad en de urgentie gevoeld om succesvol te worden. Mijn levensmotto is ‘Discipline equals freedom’. Topsport? Vertel. ‘Toen ik 15-16 jaar oud was, deed ik aan judo. Ik heb meegedaan aan het NK junioren en haalde een bronzen en twee zilveren medailles. Judo heeft mij enorm gevormd, hier heb ik dagelijks nog wat aan. Ik heb door zeer intensief deze sport te beoefenen, al jong geleerd dat wanneer je ergens hard voor werkt, alles mogelijk is. Judo heeft mij werkethiek bijgebracht, doorzettingsvermogen en respect voor anderen. Het heeft mij geleerd hoe ik ook onder druk goed kan presteren en rust kan bewaren. Als ondernemer moet je hard maar ook slim werken, net als bij judo. Als ik nu terugkijk, ben ik zeer tevreden met hoe zowel mijn judo als zakelijke carriere gelopen is.’ HORECAZEEWOLDE.NL OMEDIAMARKETING.NL Uitbreiding en nieuwe zaken bij De Winkeltjes In februari verdubbelde De Winkeltjes in omvang en nog meer Zeewoldenaren ontdekten de bijzondere shop in shop (86 shops!) in winkelgalerij het Ravelijn. Met deze verdubbeling werd De Winkeltjes, op de supermarkten na, één van de grootste winkels van het dorp en is zelfs al in een gemeentelijk stuk samen met Action en Hema één van de publiekstrekkers genoemd. Een aantal winkeliers breidde uit, andere kwamen nieuw. Ozzycards (kaarten) breidde enorm uit, de Flevo glasgalerie is bijna klaar met een herinrichting, Zuster Evie, De zuivelboerderij, Houwtje Touwtje, Henny’s Woolart en Lycka hebben ook uitgebreid. Nieuw kwam het sorteer- en distributiecentrum van Gresbo (Gresbopost wordt gesorteerd en bezorgd door mensen met een beperking). Het concept blijft trekken. Ook nieuw is ‘landelijk en sfeervol’ met brocante en een kraam met haakpakketten van Coosa Thuis. Speeltastisch besloot groter te groeien. Merel Herber heeft een winkeltje gevuld met schoonheidsproducten en verkoopt producten van Treatments en Fijn Fotootje heeft er een heuse fotostudio ingericht. De afdeling mode is versterkt met de komst van ‘La moda by Karin’. Karin heeft in de tien jaar dat ze in de kleding zit een goede neus ontwikkeld voor betaalbare trendy dameskleding van het merk Only Carmakoma. Het aanbod gaat vanaf maat 44 naar lekker ruime maten. Achter de toonbank is een collectie natuurlijke voedingssupplementen van Coosa Natuurlijk te vinden. Er is dus heel veel te zien en te koop in De Winkeltjes, net als in een warenhuis. Tussendoor even zitten kan aan de koffietafel, die is ingericht in samenwerking met Bakker Bart. De openingstijden zijn in deze periode aangepast: maandag tot en met vrijdag van 12.00 tot 17.00 uur en zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur. Volg de facebookpagina van De Winkeltjes en blijf op de hoogte van de nieuwste aanwinsten. Ook al is bijna alle ruimte momenteel verhuurd, er blijft Opgeven voor de wachtlijst kan via dewinkeltjeszeewolde@hotmail. com verloop. huidige leverancier, DALTON marine cosmetics, waar ik sinds 2005 in Nederland de vertegenwoordiging van heb. Tussentijds de opleiding voor schoonheidsspecialiste gedaan, maar me vooral verder ontwikkeld op dermatologisch, huidprobleemgebied.’ Wie zijn je klanten, samenwerkingen? ‘Wij zijn een groothandel in huidverbeteringscosmetica, leveren in hoofdzaak aan huidtherapeuten, schoonheidsinstituten en wellnesscentra. Tevens begeleiden en trainen wij onze afnemers zodat zij, op hoog niveau hun klanten kunnen behandelen en adviseren, zeker als het gaat om huidproblemen. Verder heb ik een fantastisch team van specialistische zelfstandigen, waar ik een beroep op kan doen. Denk daarbij aan een arts, medisch schoonheidsspecialiste, een marketing-social media partner’ Op welke manier ben je actief voor het bedrijfsleven? Ik ben voor het vierde jaar bestuurslid bij de Bedrijfskring Zeewolde. Waar ik verantwoordelijk ben voor de evenementen en netwerkbijeenkomsten. Sinds twee jaar zit ik in de jury van Ondernemer van het Jaar, tegenwoordig TOPondernemer. Hoe ervaar jij de huidige periode met Corona-maatregelen? ‘Het is alsof we in een slechte film zijn beland, kom maar op met die aftiteling ‘The end’. Ik zie ook mooie en bijzondere dingen gebeuren. Ik hoop dan ook als we ‘het gewone leven’ weer kunnen oppakken, we van de positieve dingen die het ons heeft gebracht wat van vasthouden. De maatregelen zijn nodig, dit heeft al een flinke economische dreun gegeven en zal zeker nog flink nagalmen. Hier word ik niet blij van, zeker als ik zie dat een aantal van mijn afnemers het erg zwaar hebben. Mijn missie is, zoveel mogelijk van mijn klanten er doorheen slepen. Helpen waar je helpen kan! Samen zijn we sterk. Blijf positief en realiseer je, gezondheid is niet te koop! Ondernemersmicrofoon Linda Pelser Bedrijfskring Zeewolde kop

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication