Hulpmiddelen Wij adviseren onderstaand(e) hulpmiddel(en): “Zowel voor ons als de cliënt is de inzet van innovatieve hulpmiddelen een enorme ondersteuning” Hulpmiddelentas op alle Cardia locaties Op de vraag hoe de thuiszorgmedewerkers werkten vóórdat ze de hulpmiddelentas hadden, antwoordt Sabrina: “Vroeger waren deze middelen er niet, dan deden we alles met de hand. Toen de hulpmiddelen beschikbaar kwamen, moesten we deze apart bestellen als we dachten dat het voor de cliënt handig was. Nu ligt de hulpmiddelentas op kantoor bij al onze locaties. En kan ik meteen het hulpmiddel pakken als dat voor de cliënt nuttig is. Dat scheelt tijd en geld. Bij de intake is de zorgvraag vaak al duidelijk en kan ik al bepalen welk middel handig is. Ik laat dan meteen bij het eerste bezoek zien hoe het werkt. Zo ziet de cliënt ook gelijk hoe hij of zij het kan gebruiken. En besluiten om het hulpmiddel eventueel zelf aan te schaffen. De cliënt went er ook sneller aan. En: hoe eerder de cliënt het hulpmiddel in huis heeft, hoe makkelijker het is om het gebruik aan te leren.” Bestel uw hulpmiddel(en) via Vegro, zie achterkant voor meer informatie. Handige bewaarkaart met ons advies “In de tas zit ook een kaart met QR-codes, die je kunt scannen”, vertelt Sabrina. “Daarmee kunnen medewerkers, maar ook de cliënten een video bekijken met uitleg over het gebruik van het hulpmiddel. Erg handig. Het hulpmiddel leggen we na ons bezoek weer terug in de tas voor andere collega’s om te gebruiken. Wij laten het dus zien aan de cliënt, die het vervolgens zelf (online) kan bestellen bij de Vegro thuiszorgwinkel. Op een handig kaartje schrijven we op welk hulpmiddel we adviseren, zo weten ze wat ze kunnen bestellen. De volgende keer ligt het dan thuis bij de cliënt en kunnen we het meteen gebruiken. We zijn dus erg blij dat we deze middelen nu zo eenvoudig voorhanden hebben, dat is echt een pluspunt! Voor ons, maar zeker ook voor onze cliënten. Zo maken we, met kleine innovaties, de zorg weer een beetje beter!” CARDIA MAGAZINE DEC 2024 11
12 Online Touch Home