55

{Alle Leuvenaars inbegrepen} 3.4.4 Er mag niet enkel gefocust worden op wat er te zien is in Leuven, maar ook op wat er te beleven valt. De voorstellen van CD&V voor het culturele beleid sluiten sterk aan bij deze belevingservaring. Dit moet ook als troef worden uitgespeeld op het toeristische front. Een belangrijk toeristisch project hiervoor is de realisatie van een bierbelevingscentrum waarbij niet alleen verwezen wordt naar de aanwezigheid van AB InBev maar refereert naar de rijke geschiedenis van huisbrouwerijen in de stad en inspeelt op het steeds populairder worden van kleine brouwerijen en zelfs eigen gebrouwen bieren. 3.4.5 Een divers aanbod aan overnachtingsmogelijkheden is belangrijk: van 4 sterren tot jeugdaccomodatie. Leuven bouwt parkeerplaatsen uit voor toeristen die met mobilhomes onze stad bezoeken. CD&V verkiezingsprogramma – Leuven – 14 oktober 2012 54

56 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication