19

doch heeft zware bedenkingen bij het huidige geraamde kostenplaatje van 9 miljoen euro (ter vergelijking, de renovatie van de Zeelaan kostte de gemeente ongeveer 3 miljoen euro). Voor ons is het geheel belangrijk: naast de bovenbouw van de Zeedijk zelf, moeten ook de gevels van nieuwe of te renoveren gebouwen, bestaande en nieuwe terrassen van handelszaken kaderen in een door de gemeente opgebouwde globale visie omtrent de Zeedijk. Het vernieuwde PRUP Strand en Dijk voorziet een aantal mogelijkheden tot betere en kwalitatievere inkleding van de bestaande terrasuitbatingen; de uitbaters dienen duidelijke richtlijnen te krijgen wat mag en wat kan. Uitbaters die wensen te investeren in nieuwe en innovatieve ideeën rond hun uitbating, dienen alle steun te krijgen vanwege het gemeentebestuur. Een aantal elementen op de huidige Zeedijk dienen op zeer korte termijn te worden aangepakt, in afwachting van de ontwikkeling van nieuwe plannen van garages, parking en heraanleg van de bovenbouw. Zo zijn onder andere een aantal verbindingen tussen Zeedijk en Nieuwpoortlaan / Duinkerkelaan in een erbarmelijke staat (trappenhuizen, kokers, afsluitingen, …). Kort samengevat dient voor de Zeedijk een allesomvattend concept te worden opgemaakt waarin parking/parkeergarages, bovenbouw en concessies worden vervat. Het Stationsplein moet voor treinende bezoekers aan of pendelaars van De Panne & Adinkerke een werkelijk aantrekkelijk plein worden, waarbij de mogelijkheid dient te worden voorzien voor bijkomende HORECA – infrastructuur. Een station heeft steeds een aantrekkingswaarde, hiervan moet maximaal geprofiteerd worden. Op het stationsplein dient een lichtkrant met de activiteiten binnen de gemeente te worden geplaatst. Het Stationsplein dient te fungeren als toegangsweg naar de Park and Ride, indien de keuze gemaakt wordt deze verder op deze manier te exploiteren. Het rondpunt aan de afrit van de autostrade vraagt, in afwachting van grotere werken, een opknapbeurt en moet ingericht worden als het eerste infopunt voor De Panne & Adinkerke. Ter hoogte van het kruispunt Stationsstraat – Noordhoekstraat – Dorpsstraat dient door een kleine asverschuiving in de Noordhoekstraat een veiliger oprijden van de Stationsstraat verwezenlijkt worden. CD&V PLUS wil actief de kleine, irriterende problemen op het openbaar domein aanpakken via een meld- en opvolgingssysteem binnen de administratie. Na evaluatie willen we komen tot een systeem waarin we garanderen binnen een vaste termijn na de melding tot een oplossing te komen. Dit kan door eigen diensten worden uitgevoerd of eventueel via onderhoudscontracten met de privésector. Het verkeersbordendoolhof dient te worden aangepakt en waar mogelijk deze zoveel mogelijk laten verwijderen. Dit is een taak voor de verkeerscel. programma CD&V PLUS - pagina 19

20 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication