9

eigen personeel dient te beschikken over een open, moderne werkomgeving. 4.3 Bepalen van de opdrachten van de Dienst van Toerisme De Dienst van Toerisme dient een nieuwe opdrachtomschrijving te krijgen. Door de jaren heen is de Dienst van Toerisme uitgegroeid tot een dienst waar een beetje van alles wordt georganiseerd. De nieuwe opdrachtomschrijving is eigenlijk zeer bondig samen te vatten: “het aantrekken van bezoekers naar De Panne & Adinkerke én het verzorgen van een gevarieerd aanbod voor bezoekers én bewoners”. Een aantal activiteiten die door de Dienst van Toerisme worden georganiseerd, maar die an sich eigenlijk niets met toerisme hebben te maken, dienen te worden afgestaan aan andere gemeentelijke diensten. Hierdoor blijft er meer tijd, energie én centen over voor het eigenlijke toeristische werk. Een Sinterklaasfeest voor de kinderen van De Panne & Adinkerke of voor de senioren van De Panne & Adinkerke dient ingericht te worden door jeugddienst en seniorendienst. Dit kan uiteraard een geleidelijk proces zijn. 4.4 Profilering van De Panne & Adinkerke op toeristisch vlak Onze gemeente heeft zeer veel troeven. Maar we spelen die onvoldoende uit. Willen we ons product verkopen, dan moeten we ons diversifiëren van onze omliggende kustgemeenten. Onze belangrijkste troeven moeten zijn: natuur & sport, de kindvriendelijkheid van onze gemeente, Adinkerke 1000-jarige gemeente als poort naar de Moeren, de gastronomie, het centrum van De Panne met bijhorende Dumontwijk en het oorlogsverleden van De Panne & Adinkerke. Door ons te focussen op deze troeven, kunnen we ons onderscheiden van “de anderen”. In alle promotionele aandacht dient te worden gefocust op deze zes troeven. Uiteraard moeten we er dan wel voor zorgen dat deze troeven ook maximaal verzorgd worden. Zo kan je momenteel niet stellen dat de gemeente veel doet om van een kinderparadijs te spreken. Het uitwerken van deze troeven is één van de kerntaken van de Dienst van Toerisme en van het hele gemeentelijke bestuur. Zij dient erover te waken dat bezoekers immers waar voor hun geld krijgen. respectievelijk de en gezonde programma CD&V PLUS - pagina 9

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication