0

ONZE CORONAMAATREGELEN Onder het motto “we doen alles zolang het kamp maar mag doorgaan”, zijn we volop bezig met extra maatregelen en proberen we het kamp zo veilig mogelijk te maken. • Ons kamp wordt opgedeeld in 4 bubbels (3 bubbels met kinderen en leiding + 1 bubbel met kookploeg en technische ploeg). Deze bubbels komen zo min mogelijk in contact met elkaar op kamp. Daarvoor hebben we zowel het gebouw als het terrein ingedeeld in zones. Elke bubbel krijgt zijn eigen tentendorpje, zijn eigen speelterrein en zijn eigen binnenlokaal. • Om ook elke bubbel zijn eigen wc’s te geven, hebben we een extra wc-wagen gehuurd. Ook extra wasbakken zullen voorzien worden. Douches worden tussen gebruik van verschillende bubbels grondig gereinigd door de technische ploeg. • Via Colruyt hebben we extra hygiënepakketten verkregen vol met alcoholgel, handzeep, allesreiniger, mondmaskers… • Elke bubbel heeft ook zijn eigen aangepast EHBO-pakket, samengesteld met behulp van de apotheek. • Net zoals vorig jaar nemen we een grote eettent mee, waarin de 4 bubbels met voldoende afstand van elkaar kunnen eten. Moest dit toch voor te veel chaos zorgen, hebben we ook binnen een grote eetzaal ter beschikking. Binnen in het gebouw zorgen we bovendien voor eenrichtingsverkeer, zodat bubbels steeds afstand kunnen bewaren. • Materiaal wordt per bubbel meegenomen (elke bubbel zijn eigen ballen, stiften, scharen…). Het materiaal dat we niet in voldoende aantallen hebben om aan elke bubbel mee te geven, wordt ontsmet door de technische ploeg alvorens door te geven. • Dit jaar kunnen we op kamp jammer genoeg niet gaan zwemmen wegens veiligheidsredenen. De leiding zal voldoende verfrissing voorzien met een overvloed aan waterspelletjes bij heel warm weer. BUBBELVERDELING Bubbel 1 : Ribbels + Tito’s Bubbel 2 : Speelclubs + Aspi’s Bubbel 3 : Rakwi’s + Keti’s Bubbel 4 : Kookploeg + Technische ploeg 2

NOODPROCEDURE (Opgelegd door de veiligheidsraad, voorwaarde dat kampen mogen doorgaan) We hopen dat niemand ziek wordt, maar wat als? Indien we merken dat een kind zich niet goed voelt, wordt dit afgezonderd van de rest. We bellen in elk geval de ouders op. Ook indien we vermoeden dat het geen COVID-19 is, zal het kind naar huis gestuurd worden. Deze zomer horen er geen zieke deelnemers op kamp. Indien we wel vermoeden dat het om COVID-19 kan gaan en bepaalde symptomen herkennen, zal het kind ook naar huis gaan en moet het kind binnen de 24 uur getest worden. Het resultaat van deze test bepaalt of de hele bubbel het kamp zal moeten verlaten. Dit wilt zeggen dat als één kind besmet is, alle kinderen van zijn/haar bubbel naar huis moeten. Via voorgaande maatregelen doen we ons uiterste best om het virus buiten ons kamp te houden en alle bubbels 10 dagen plezier te geven, maar dit kan enkel als we het virus al niet van in het begin meenemen op kamp. Daarom vragen we aan jullie om de dagen voor het kamp jullie verstand te gebruiken en jullie persoonlijke bubbel beperkt te houden. 3

INFOMOMENT Door alle coronamaatregelen zijn er heel wat wijzigingen doorgevoerd om ons kamp op een veilige manier te laten plaatsvinden. We merken dat ouders met nog wat vragen zitten, vandaar dat we op 14 juli, 20u een online infosessie wensen te organiseren. Tijdens deze infosessie zetten we alle maatregelen die Chiro Melkwezer genomen heeft nog een keer op een rijtje en is er de mogelijkheid voor ouders om vragen te stellen. Om deel te nemen aan deze infosessie willen we de ouders vragen zich op voorhand in te schrijven. Dit kan door de form in te vullen die jullie op onze website onder “Kamp – infosessie” kunnen terugvinden. Enkele dagen voor de infoavond sturen we de ingeschrevenen via mail de deelnemerslink. Voor andere dringende vragen kunnen jullie ook steeds terecht bij de groepsleiding. CONTACTGEGEVENS GROEPSLEIDNG Annaïs Berx annais.berx@gmail.com +32 491 36 02 29 Felien Michiels felien.michiels98@gmail.com +32 470 35 38 42 4

ROUTEBESCHRIJVING Adres: Kloosterstraat 81, 2880 Bornem We starten de routebeschrijving vanaf de oprit Tienen van de E40, deze rij je richting Brussel op. Je blijft de E40 volgen tot aan het knooppunt Sint-Stevens-Woluwe. Op dit knooppunt hou je je uiterst rechts, zodat je naar de buitenring R0 rijdt en hierop kan invoegen. Let bij het invoegen goed op, hier gebeuren vaak aanrijdingen bij de ‘weefbewegingen’. Je volgt de R0, tot aan het knooppunt met de A12 in Stroombeek-Bever. Je rijdt het knooppunt op, houdt rechts aan en volgt A12 richting Willebroek en Antwerpen. Je blijft de A12 volgen, tot aan uitrit 7 “N16 Sint-Niklaas – Dendermonde – Puurs”. (OPGELET: dit is pas de 2e afslag met het nummer 7, je neemt deze door gewoon in het 1ste rijvak te blijven. Je neemt dus NIET de afslag “N183 Willebroek – Fort van Breendonk”). De afrit is een lange bocht, waarna je de Rijksweg N16 oprijdt. Deze blijf je 9 kilometer volgen, waarbij je o.a. een DAF-garage en een fabriek van Friesland Campina passeert. Na deze twee herkenningspunten, neem je aan het volgende kruispunt met verkeerslichten de afslag naar links, deze straat heet “Vitsdam”, N159. Vervolgens sla je na 650 meter de “Rijkenhoek” in, deze blijf je volgen tot je op de Kasteelstraat komt. Hier sla je links af, om vervolgens de eerstvolgende staat rechtsaf te slaan, de Achterweidestraat. Deze blijf je volledig volgen, en gaat op een gegeven moment over in de Kloosterstraat. Deze blijf je volgen tot je aan nummer 81 bent. BESTEMMING BEREIKT! 2 1 5

1 2 6

AANKOMST 21&22 JULI Om onze leden op een veilige manier te kunnen verwelkomen op onze kampplaats zijn de aankomsttijden lichtelijk veranderd. Hieronder kunnen jullie het nieuwe uurschema vinden. We willen vragen aan alle ouders om hun hier zo strikt mogelijk aan te proberen houden. Zo kunnen we ons kamp op een veilige manier starten. 21/07 – Chirolokalen te Melkwezer 09u00 : Aspi’s 21/07 – Kampplaats ‘De Stevige Linker’ te Bornem 14u00 : Keti’s 22/07 – Kampplaats ‘De Stevige Linker’ te Bornem 09u30 : Tito’s 10u00 : Rakwi’s 10u30 : Speelclubs’s 25/07 – Kampplaats ‘De Stevige Linker’ te Bornem 10u00: Ribbels OM REKENING MEE TE HOUDEN ! Carpoolen is niet verboden, maar het volgende dient in acht genomen te worden; - Gezin met leden van verschillende bubbels: geen probleem tijdens autorit. Aankomsttijden per bubbel kunnen gerespecteerd worden door bv. tussendoor in de auto te wachten. Zodra je op de kampplaats komt wordt de gezinsbubbel ontbonden. - Kinderen uit verschillende gezinnen die op kamp één bubbel vormen: volwassenen behoren in principe niet tot deze bubbel en worden gevraagd een mondmasker te dragen tijdens de autorit. - Kinderen uit verschillende gezinnen die op kamp niet tot dezelfde bubbel behoren: iedereen zou een mondmasker moeten dragen tijdens autorit (best deze situatie vermijden). ! Idealiter loopt er maar één ouder mee tot ingang om kind af te zetten. ! Ouders & Leden +12 dragen bij aankomst op kamp (tussen auto en ingang kampplaats) een mondmasker. 7

Op het kampterrein zelf kan er niet geparkeerd worden. De Kloosterstraat is eerder een smalle straat met niet veel parkeerplaatsen langs de weg. Enkele meters verderop ligt er een grote, gratis parking. Wij raden daarom aan dat jullie hier parkeren en vanop de parking te voet naar het kampterrein gaan. Aangezien we de aanwezigheid van ouders op het kampterrein zo veel mogelijk willen vermijden wordt er een “Afscheidzone” voorzien. Vanzelfsprekend dient deze zone voor een kort afscheid. Verder dan deze zone mogen ouders niet komen. De leiding begeleidt vanaf deze zone de kinderen en helpt met hun bagage. Naast de “Afscheidzone” wordt er nog een extra “Vragenzone” ingericht. Hier kunnen ouders terecht die met een dringende vraag zitten, kan de medicatie overhandigd worden aan de leiding… We vragen ouders en +12 leden om in deze zones zeker een mondmasker te dragen, want hier komen jullie in contact met leiding, andere kinderen, andere ouders! 8

VERTREK 31 JULI Wegens de veiligheidsmaatregelen is het voor ons niet mogelijk om de leden zoals andere jaren met de bus naar huis te brengen. Vandaar dat we aan ouders willen vragen hun kinderen op de kampplaats te komen oppikken. 31/07 – Kampplaats ‘De Stevige Linker’ te Bornem 09u30 : Speelclubs 10u00 : Ribbels en Tito’s 10u30 : Rakwi’s en Keti’s De Aspi’s helpen met de volledige opruim van het kampterrein en worden na afloop opgehaald aan de Chirolokalen in Melkwezer. We weten dat dit voor ouders een organisatorische aanpassing zal zijn. Moesten er problemen zijn met het ophalen van de kinderen (bv. het lukt niet om er op het juiste uur te zijn) mogen jullie dit steeds melden aan de groepsleiding +32 491 36 02 29 of via annais.berx@gmail.com zodat er naar een oplossing gezocht kan worden. OM REKENING MEE TE HOUDEN ! Indien ouders leden van verschillende bubbels mee naar huis nemen, worden de leden van een latere bubbel samen met het lid van de eerste bubbel afgehaald. (Er is dus geen vrije keuze!) ! Het belang om jullie aan de juiste uren te houden blijft. ! De week na kamp worden deelnemers aangeraden niet in contact te komen met risicopatiënten. ! In principe eindigt het kamp voor de leden zodra de leden het kampterrein verlaten hebben, maar we willen toch vragen om de kinderen op een corona-veilige manier naar huis te vervoeren. Dit wil zeggen; rekening houdend met de maatregelen die op dat moment in de maatschappij gelden. 9

IK GA OP KAMP EN IK NEEM MEE… Slaapgerief • Dikke slaapzak en eventueel een warm dekentje • Veldbedje • Een matje voor op je veldbed te leggen • Onderlaken • Kussen en kussensloop • Pyjama • Slippers of pantoffels • Jouw lievelingsknuffel Kleding • Uniform (doe je aan bij het vertrek) • Warme truien • Lange broeken • Speelkledij • Kleren die heel vuil mogen worden voor de vettige dag • Regenkledij • Voldoende ondergoed en kousen • Stevig en licht schoeisel • Zwemgerief (badpak/bikini, zwembroek) voor waterspelletjes • Kleine rugzak Wasgerief • Waskom • Voldoende handdoeken en washandjes • Toiletzak (tandenborstel, tandpasta, bekertje, shampoo, douchegel, kam,...) Vergeet-mij-nietjes • Voldoende papieren zakdoeken • Zonnecrème (en eventueel aftersun) • Hoofddeksel tegen de zon • Zak(ken) voor vuile was • Zaklamp (en eventueel reservebatterijen) • Adressen, schrijfgerief, briefpapier, enveloppen en postzegels voor als je kaartjes wil sturen (kaartjes en postzegels zijn ook te koop op kamp) • Ongeveer €6 zakgeld 10

Belangrijk! • Identiteitskaart + 2 klevertjes (wordt afgegeven aan de leiding bij aankomst) • Eventuele medicatie (wordt afgegeven aan de leiding bij aankomst en moet op de medische fiche meegedeeld zijn) Corona extra’s • 2 Mondmaskers graag ook gelabeld en een afgesloten zakje met naam op). • Handzeep (en eventueel ontsmettende handgel) Wat heb je niet nodig op kamp • Gsm • Spelconsoles • Ipads • Kauwgom OM REKENING MEE TE HOUDEN • Het is zeer belangrijk om dit kamp op ALLE spullen je naam te noteren zodat spullen van leden niet in verkeerde bubbels terecht kunnen komen! • Broers en zussen zitten misschien niet samen in de bubbel, het is dus belangrijk dat elk kind alles individueel mee heeft. Ze kunnen hier bv. geen zonnecrème delen. Spullen merken met achternaam alleen volstaan niet! Ook kaartjes schrijven zal dit jaar per bubbel gebeuren. • Chips raden we af. Het is niet echt hygiënisch als een chipszak wordt doorgegeven in de tent en alle leden met hun handen in dezelfde zak komen. • Ook met snoepzakken moet er opgelet worden! Hier raden we bv. aan om het snoep in een doos mee te nemen. 11

KETI’S & ASPI’S VOORKAMP Dit jaar zullen Keti’s en Aspi’s niet met de fiets naar Bornem rijden. De hoofdreden is dat de overnachting tussen 20/7 en 21/7 niet op een “coronaveilige” manier zal kunnen gebeuren. We willen echter het voorkamp niet helemaal schrappen, vandaar dat we onze oudste leden net zoals andere jaren nog steeds willen betrekken in onze opbouw en avondactiviteit op 21/7. Aangezien het niet mogelijk is om zowel Keti’s en Aspi’s vanuit Melkwezer mee te nemen. Willen we vragen dat de Keti’s door de ouders opgebracht worden. De Aspi’s worden in de ochtend aan de lokalen verwacht. [Zie p. 6 voor meer info] TWEEDAAGSE De veiligheidsraad heeft beslist dat er niet overnacht mag worden buiten de kampplaats. Als gevolg kan er dit jaar jammer genoeg niet op tweedaagse gegaan worden. Geen nood, de leiding doet zijn best om een geweldig alternatief te voorzien! Dagtochten zijn wel toegelaten en hier zullen de oudste groepen zeker wel eens gebruik van maken. Vandaar dat we jullie willen vragen het onderstaande zeker mee te nemen. EXTRA De Aspi’s worden gevraagd met fiets naar de lokalen te komen op 21 juli. Deze nemen we mee naar Bornem met de camion. MEENEEMLIJST KETI’S & ASPI’S • Gammel/Bordje (met naam erop) • Bestek (met naam erop) • Drinkbus (met naam erop) • Stevige stapschoenen • Dagrugzak 12

1 Online Touch

Index

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
Home


You need flash player to view this online publication