Kennismaking & introductie Om zo veel mogelijk Zoetermeerders kennis te laten maken met kunst & cultuur, organiseerden wij diverse evenementen waaronder onze ‘Open Dag’, een bruisend festival vol kennismakingsworkshops, optredens en demonstraties. Ook is het meerdere keren per jaar mogelijk een proefles te volgen of een repetitie bij te wonen bij één van de tientallen activiteiten. Om ouderen te enthousiasmeren om (weer of meer) culturele activiteiten te ondernemen, organiseerden wij in 2017 voor het eerst senioreninloopspreekuren. Hiervoor bleek veel belangstelling te zijn. Om kinderen te bereiken voor wie kunst & cultuur minder vanzelfsprekend is, introduceerden wij met Stichting Leergeld het programma ‘Ontdek je passie en talent’, haakten wij aan bij de TalentenAcademie van Piëzo en organiseerden wij in samenwerking met diverse scholen het ‘Doejevakantie’-project. Ook programmeerden wij meer activiteiten voor de allerjongsten zoals ‘kleuterpiano’, ‘circus’ en ‘hiphop voor kleuters’ dan voorgaande jaren, omdat hiernaar veel vraag bleek te zijn. Oog voor talent Talentscouting & begeleiding IN 2017 HEBBEN WE IN TOTAAL 62 6 KINDEREN MET UITZONDERLIJK TALENT EXTRA BEGELEIDING GEBODEN BINNEN ONS ‘TALENTENTRAJECT’ CKC & partners is een belangrijke voedingsbron voor talent; onmisbaar voor de ontwikkeling van het culturele individu en dus voor een stad als Zoetermeer. Wij dagen uit, inspireren en ondersteunen Zoetermeerders bij de verdere ontwikkeling van hun talenten. In 2017 konden wij mede dankzij de steun van de stichting Vrienden van het CKC nog meer bijzondere talenten scouten en begeleiden middels ons CKC & partners Talententraject. Ook is de groep van talenten in dit traject verbreed: musical- en dansleerlingen maakten hun opwachting. In combinatie met het succesvolle HKZ-CKC Muziekconcours, waar veel talent zich laat zien, en de vele presentatiemogelijkheden was 2017 een goed jaar voor jong talent.