63

08Events Merkbeleving tijdens een event Voorbeeld events Idee 1 Idee 2 Idee 3 Organisatie event Een event moet ruim op tijd aangekondigd worden met een programma, locatie, tijdstip, totaal aantal mensen en eventuele kosten. Stuur achteraf ook een folluw-up om feedback te krijgen. Betrek de deelnemers vooraf en tijdens het event; Creëer een prettige en toegankelijk sfeer; Bedenk van tevoren welke toegevoegde waarde je levert met het event (waarom zou iemand moeten komen?) en deel dit online. Een evenement is de ideale gelegenheid om een beleving aan je merk te koppelen. Marketing van het event Maak een pagina aan voor het event op de website en maak hier je doelgroep enthousiast om te komen (een voorproefje van de beleving); Nodig huidige klanten direct via de mail uit en verwijs ze naar de pagina op de website; Maak een event aan op LinkedIn en promoot deze onder de doelgroep; Maak een pop-up melding op de website. Advies Ga eerst 'verkopen' en daarna pas organiseren. Toets eerst de interesse bij de doelgroep en bepaal aan de hand daarvan of het interessant is om het event door te laten gaan.

64 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication