9

01 Het merk De klantreis ZIEN Dit is de eerste fase in de klantreis. Het eerste contact dat een potentiële klant met je heeft. In deze fase spreek je de doelgroep aan door hun onbewuste behoefte uit te lichten en daarmee hun interesse te wekken. In deze fase laat je mensen kennis maken met het merk en de voordelen ervan. HOE? Communiceren van de belangrijke 'match' punten. Zichtbaarheid en consistentie is belangrijk in deze fase. Je wil dat de doelgroep jullie merk gaat herkennen. DENKEN Dit is de tweede fase in de klantreis. De potentiële klant heeft hiervoor al eens wat van jullie voorbij zien komen. In deze fase denken ze er over na om of het eventueel iets voor hun zou kunnen zijn en wil je ze stimuleren om interactie op te zoeken. HOE? In deze fase wil je dat de doelgroep het merk gaat vertrouwen. Wat maakt jullie uniek? Het is belangrijk dat de doelgroep zichzelf herkent en dat het een logisch besluit wordt om voor jullie te kiezen. DOEN ZORGEN Dit is de conversie fase. In deze fase wil je dat de doelgroep overgaat tot actie! Dit doe je door duidelijk te zijn over dingen als kosten, inhoud, werkwijze en wat er van hen verwacht wordt. Communiceer duidelijk en gebruik call-to-actions om de klanten in actie modus te zetten. HOE? In deze fase noem je vaker conversiemomenten, zoals 'Neem contact op', maar volg je acties ook actief op. Het is belangrijk om eventuele bezwaren te laten verdwijnen. De laatste fase gaat over aftersales. Want ook bestaande contacten en klanten zijn belangrijk voor je merk! Zij kunnen namelijk zorgen voor goede mond-tot-mond reclame. De manier van communiceren na aanschaf, draagt bij aan het imago van jullie merk. HOE? Blijf betrokken bij je huidige klanten. Kom regelmatig bij je huidige klanten in beeld door even wat van je te laten horen of focus actief op after-sales.

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication