1

- Jullie hebben me verrast met dit boekje! Het ligt op mijn tafel en ik bekijk / lees het vaak. Dank daarvoor! - Een prachtig boekje! Ik ben aangedaan door de inhoud en strekking van sommige elfjes. Het is geen boekje om in één keer uit te lezen. - Een prachtig boekje en erg leuk om te lezen. - Een klein boekje, maar groot door z’n inhoud. Om lange tijd bij tekst en beeld weg te dromen. - Een heel bijzonder boekje! Bijzonder omdat ik deze dichtvorm niet kende. Bijzonder dat twee vrouwen op deze manier communiceren en elkaar versterken. Bijzonder omdat de thema’s zo raak worden beschreven met maar elf woorden. Bijzonder dat de gedichtjes voorzien zijn van illustraties met eigen kunst. - Wat een gaaffff boekje! Prachtigggggg! - Mooie rijk geïllustreerde bundel met speciale gedichtjes. Er zijn in Nederland niet veel dichters die de dichtvorm “Elfje” als een serieuze dichtvorm gebruiken. - Het is een enig boekje!! - Vind het een bijzonder mooi en verrassend boekje. Het is KUNST om met zo weinig woorden zo ‘beeldend’ te schrijven. Ook de illustraties zijn prachtig. Kortom: “Dit boekje is genieten.” - Mooi kleurrijk boekje! Merkte wel dat ik tijd nodig had om de gedichtjes in me op te nemen waarbij mijn ver – bewondering groeide. - Het boekje “111 elfjes verbeeld” van Ryt Kooistra en Connie Harkema combineert kunst met poëzie. Hoe eenvoudig lijkt het maken van een elfje? Maar schijn bedriegt! Elk woord van de elf woorden die gebruikt mogen worden, zijn zorgvuldig gekozen. De woorden worden ook nog eens versterkt door de gekozen kunst. Het boekje is toegankelijk, kleurrijk en inspirerend. - Een bijzonder mooi niet alledaags boekje wat je lekker dicht bij je moet houden en zo nu en dan eens moet pakken. Meerdere teksten raken me echt! Ik heb bewondering voor hoe het boekje is samengesteld. - Spelen met woorden, kern-woorden die gedachten, gevoelens en geweten verwoorden, aanspreken en/of ontroeren. Verbeeldingen verluchten en verlichten de woorden, vullen ze aan, verwijzen er naar. Een leuk en mooi boekje, dat tot nadenken stemt. - Zoals je ’s avonds in de verlichte huizen binnen kunt kijken, kun je hier door het venster van de vriendschap tussen twee mensen kijken. De warmte waarmee ze op elkaar reageren is voelbaar, de treffende woorden elkaars éénklank. Je wordt uitgenodigd om hun denken te delen en je gaat graag naar binnen. Eenvoudige woorden blijven niet in de ruimte zweven, maar geven doeltreffend weer waar

2 Online Touch Home

You need flash player to view this online publication