Paul Doomernik en Mike Vos Eco&Wildlife "Wij hebben altijd al een passie gehad voor planten die een bepaalde functie kunnen hebben voor de mens. Of het nu om medisch gebruik of om het genieten gaat, door onze kennis over de lokale flora toe te passen kunnen wij veel recepten maken voor bijvoorbeeld theeën die een geneeskrachtige functie hebben voor mensen. Op deze manier helpen wij onze klanten. " ONS VERDIENMODEL Wij verdienen aan het verkopen van onze producten; de wijnen, kruiden en aan de workshops. Wij zouden rond de €500,00 euro nodig hebben om ons verder te kunnen uitbreiden en onze productie en dus onze omzet te vergroten. Van dit geld kopen wij 5 extra gistingsvaten voor onze wijnen waarbij we 75 liter wijn meer kunnen produceren. Het bedrijf 'Buitengoed de Panoven' leent ons een stuk land waarop wij kruiden en bomen voor onze bessen mogen verbouwen. Met het overige geld laten wij vlierbomen en sleedoorn aanplanten ( dit gebied is het natuurlijk milieu voor deze soorten). ONS BEDRIJF Als mensen last hebben van lichte kwaaltjes zoals hoofdpijn, slapeloosheid, menstruatieklachten, maagklachten of zelfs lichte depressie grijpen mensen bijna altijd meteen naar medicijnen. Veel medicijnen bevatten stoffen die bijwerkingen veroorzaken en deze medicijnen zijn nog duur ook. De werkzame stoffen in de medicijnen komen uit planten van de natuur. Wij bieden daarom geneeskrachtige kruiden aan die gezet moeten worden als thee. Deze thee krijgen onze klanten als een kuur mee met instructies over hoe vaak ze de thee moeten drinken en waar ze aan moeten denken tijdens de kuur. Ook bieden wij unieke wijnen aan die naar eigen recept, biologisch en ecologisch verantwoord worden gemaakt. (Vlierbessenwijn, berkensapwijn, sleedoornwijn, mispelwijn, bloesemwijn ect.). Naast deze producten bieden wij ook workshops aan waarbij mensen zelf leren de natuur te zien als een groene apotheek en zo hun lichte kwalen zelf kunnen verhelpen zonder gelijk naar de medicijnen te hoeven grijpen. Onze doelgroep is de stadsmens die niet met de natuur in contact komt. Onder deze groep is de hype natuurlijk leven en gezonder leven momenteel erg sterk. Deze groep heeft een extra euro over voor een gezond en eerlijk product. Door op deze groep te focussen trekken we niet alleen mensen die homeopathisch zijn ingesteld aan, maar dus ook mensen die nog geen verstand hebben van deze zaken.
8 Online Touch Home