3

EDITO JOMO Enkele maanden geleden sprak een bezoeker me aan tijdens een ticketcontrole voor aanvang van een voorstelling. Dat hij ‘genoot van het lezen van onze brochure als was het een goed boek.’ Hij voegde er nog aan toe, terwijl volgende bezoekers hun tickets al uitstaken: “Jullie magazine geeft me JOMO, ken je dat?” Niet FOMO dus, maar JOMO. Joy of missing out, in plaats van fear of missing out. Hij las onze brochure als was het een goed, spannend, samenhangend verhaal (een groter compliment is niet denkbaar!) en kreeg er geluksgevoelens bij, zelfs in de wetenschap dat hij niet alle voorstellingen zou kunnen bijwonen. Daar worden wij dan weer gelukkig van. Want een samenhangend verhaal vertellen, als je honderden voorstellingen, vertoningen en workshops organiseert voor vele tienduizenden bezoekers – eenvoudig is dat niet. We proberen jullie op verschillende manieren het bos door de bomen te laten zien. Onder andere via dit magazine, maar ook met onze websiterubriek De Kern+, met frequente updates op onze sociale media én ook door persoonlijke tips te geven. Want dat is waar een andere bezoekster, een toogvrijwilligster met een hart voor theater, me over aansprak. De tips die we hadden gegeven tijdens de presentatie van het vorige seizoen, hadden haar geïnspireerd bij het selecteren van haar programma. En het had gerendeerd: de voorstelling van Werktoneel(*) was haar enorm bevallen. Welkom in De Kern. Ons aanbod is enorm en dus: hoe specifiek ook je voorkeur, ook voor jou zit er zéker iets tussen. Wie ten onder gaat aan keuzestress kan ik het volgende aanbevelen: op De Kern+ via schouwburgdekern.be leiden verschillende medewerkers je aan de hand van hun persoonlijke favorieten rond doorheen het rijkgevulde seizoen 2024/2025. Om het op z’n Tom Lanoyes(**) te zeggen: Doèn! Max Temmerman directeur De Kern © Marie Bouly * Ze komen terug! Zie pagina 19 ** Hij ook. Zie pagina 41 3

4 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication