17

Hoewel nieuwbouw nog een aantal jaren zal duren, voelen we wel de urgentie om nu ervaringen met nieuwe onderwijsvormen op te doen zodat we straks een gebouw hebben dat past bij een beproefd concept. Een groot cadeau in dat opzicht is het feit dat de gemeente mee wilde werken aan het realiseren van een uitbreiding van het gebouw die voldoende ruimte biedt voor de groei van de komende jaren. Daardoor konden we een prachtig studieplein realiseren waar we ervaring met nieuwe vormen kunnen op doen. Het grote verhaal Terugkijkend zien we een jaar waarin heel hard is gewerkt en goede resultaten zijn geboekt. Een jaar dat veel van de mensen vroeg. Grote verhalen over spectaculaire ontwikkelingen hebben we niet. We zijn trouw geweest in de dagelijkse dingen en in de doelen die we wilden realiseren. Hét grote verhaal van 2016 werd zichtbaar in de ‘kleine’ dingen. De leerlingen die in het AZC hun gevluchte leeftijdgenoten ontmoetten, de leerling die voor de grote groep getuigde van zijn ervaring met God, de leerlingen die thuis in stilte baden voor hun docent of klasgenoten en om Gods hulp bij het schoolwerk. De docenten die aan het begin van de dag God betrekken bij hun werk en leerlingen en collega’s voor Zijn troon brengen en in Zijn kracht tot voorbeeld mochten zijn. Door alle dagelijkse dingen heen was God in 2016 aan het werk zoals we Hem kennen: trouw en met royale zegen. Het was een voorrecht om in Zijn dienst te mogen staan. Leendert van den Dool directeur de Passie Wierden 17 Ik vind het nog steeds heel bijzonder hoe ik vorig jaar bij de Passie terecht ben gekomen. Mijn beeld van de school is sinds die tijd nog positiever geworden dan het al was. Aan mensen om me heen vertel ik dat het een heel positief christelijke school is, waar iedereen in zijn waarde gelaten wordt en mag zijn wie hij is. De onderlinge betrokkenheid vind ik heel bijzonder vooral ook tussen leerlingen. Ik merk hoe goed het hen doet dat er echte belangstelling is. En zelf ervaar ik dat net zo. Gea Dommerholt Conciërge

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication