2

Beschikbaarheid ouders Verantwoordelijkheid ouders en leerling Check regelmatig het aanwezigheidsoverzicht in Magister, dit geldt zowel voor u als voor uw kind(eren). De school begint om 08.45 uur. We verwachten dat uw kind op tijd van huis vertrekt om op tijd op school te arriveren. Check met uw kind de vertrektijd en de reisroute naar school. Vertraging in het openbaar vervoer komt veelvuldig voor, het is wijs dit in te calculeren (neem een trein of bus eerder). Ook kan de dag van te voren de buienradar geraadpleegd worden, om zodoende ook op de weersomstandigheden te anticiperen en dus wellicht wat eerder te vertrekken. Te laat komen is standaard ongeoorloofd. Verslapen is geen geoorloofde reden om afwezig te zijn of te laat te komen. Ook als u zelf uw kind naar school brengt, is het van belang dat de leerling op tijd op school verschijnt. Vertrek op tijd om files voor te zijn. We gaan ervan uit dat de leerling zowel ’s avonds als ’s ochtends het rooster voor de komende dag bekijkt. De leerling is er altijd zelf verantwoordelijk voor dat hij/zij op de hoogte is van roosterwijzigingen. U kunt bellen voor een toelichting op het te laat komen van uw kind, maar de receptie of verzuimcoördinator besluit of het verzuim geoorloofd is of niet. We verwachten dat u telefonisch bereikbaar bent. Zorgt u ervoor dat uw juiste telefoonnummers in Magister staan. Geef eventuele wijzigingen door aan de administratie. Codering in Magister TO: te laat ongeoorloofd TG: te laat geoorloofd AO: absent ongeoorloofd AG: absent geoorloofd US: Uitgestuurd Bij 12 keer TO: eerste melding bij Leerplicht Bij 15 keer TO: tweede melding bij Leerplicht Medisch verlof Bezoek aan orthodontist, tandarts, therapeut en dergelijke worden zoveel mogelijk buiten schooltijden en niet tijdens toetsweken ingepland. De afspraak wordt altijd van te voren aan school gemeld. Mail de geplande afspraak naar: receptierotterdam@passie.net of laat het formulier ‘kennisgeving van afwezigheid’ in bij de receptie inleveren.

3 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication